Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inställningar för inkorgen Outlook(webb)


Mikael63

Rekommendera Poster

I tidigare stuk (Hotmail) är jag rätt säker på att jag(?) hade inställningarna så att om jag öppnar ett brev (det äldsta) i inkorgen och därifrån raderar det så öppnades nästa brev automatiskt för läsning.

 

Detta fungerar inte/är inte inställt för i Outlook-stuket och jag skulle gärna ha tillbaks det..

 

Någon som känner igen detta och ev. hittat rätt inställning? Kanske handlar det om en säkerhetsinställning snarare än en vyinställning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tidigare stuk (Hotmail) är jag rätt säker på att jag(?) hade inställningarna så att om jag öppnar ett brev (det äldsta) i inkorgen och därifrån raderar det så öppnades nästa brev automatiskt för läsning.

Stämmer.

 

Detta fungerar inte/är inte inställt för i Outlook-stuket och jag skulle gärna ha tillbaks det..
Samma inställning med automatiskt öppnande av nästa mejl har jag i hotmail med Outlook-stuket och den har jag inte fixat själv utan så blev det automatiskt. Därför tror jag att det måste vara du själv som har ändrat något i inställningarna av misstag.

 

Klicka på kugghjulet högst upp till vänster om ditt namn

Kugghjulet > More Mail settings > Reading email > Default view after moving or deleting email. Se till att nr 2 är ibockat "After deleting or moving a message, show: 1. My message list 2. The next message" > Save

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer.

 

Samma inställning med automatiskt öppnande av nästa mejl har jag i hotmail med Outlook-stuket och den har jag inte fixat själv utan så blev det automatiskt. Därför tror jag att det måste vara du själv som har ändrat något i inställningarna av misstag.

 

Klicka på kugghjulet högst upp till vänster om ditt namn

Kugghjulet > More Mail settings > Reading email > Default view after moving or deleting email. Se till att nr 2 är ibockat "After deleting or moving a message, show: 1. My message list 2. The next message" > Save

 

Funkar fint! Tackar :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack själv för poäng! Jag har förresten hittat stället varifrån din avatar kan vara hämtad men eftersom jag inte vill hindra andra från att fortsätta gnugga sina geniknölar skickar jag dig adressen per PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...