Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook.com spam filter cost me $500+ first week - customer support explains why..‏


Daniel Granström

Rekommendera Poster

Daniel Granström

Caleb: Welcome to Microsoft Customer Service Chat. Please give me a moment while I review your question. Would that be alright?

Daniel Granström: Alright.

Caleb: Hello Daniel, I am sorry to hear that Outlook.com spam filter caused you $500+.

Caleb: May I know where did you get this spam filter?

Caleb: Did you pay for this?

Daniel Granström: no. that's probably the problem. i never get spam. and yet i get a spam filter i can't seem to figure out how to turn off. so.. can i turn it off for free or pay less than $500/week to get that service here?

Caleb: I understand.

Caleb: Please be informed that Outlook.com Spam filter that you are pertaining to is not from Microsoft.

Daniel Granström: i didn't get my message cause it was caught by your free outlook.com spam filter, that is.

Daniel Granström: it isn't?

Daniel Granström: ok. so your service isn't really your service?

Caleb: But nonetheless, I recommend that you contact our Support Professionals.

Caleb: Yes, that is correct.

Daniel Granström: ok.

Caleb: No, I mean if I am not mistaken, that is not a Microsoft product.

Daniel Granström: that's like really stupid. sorry, but i'm gonna post this log to all my friends now. bye!

Caleb: That is why I recommend that you contact our Support Professionals.

Caleb: You may contact our PC Safety team at 866-727-2338. They are open 24 hours a day, 7 days a week.

Caleb: They will assist you on how you may remove it.

Daniel Granström: ok. good thanks. bye again! ;)

Caleb: Please be aware that there are several products that are pretending to be from Microsoft.

Caleb: Hence, please be careful especially if you are trying to purchase it from a third party site.

Daniel Granström: yeah. i know. outlook.com for one.

Caleb: Please contact our PC Safety team so that they may inform you about this matter.

Caleb: Thank you for your cooperation.

Caleb: Is there anything else?

Daniel Granström: nope. that's all. have a good day, caleb!

Daniel Granström: bye!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Granström

I guess that's why they call it the "Microsoft SmartScreen". Tur att min epost ligger på egen domän. Nu måste jag bara skaffa en riktig mailserver och redigera lite domäninställningar. 500 USD är inget att bråka om med en jätte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smartscreen är ett phising-filter i Internet Explorer:

http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/products/ie-9/features/smartscreen-filter

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/smartscreen-filter-frequently-asked-questions

 

Alla spamfilter gör fel då och då, det är ju därför man har en spamkorg som man får kontrollera regelbundet.

 

Eftersom det inte verkar som att du är här för att fråga något utan mest vill avreagera dig flyttar jag tråden från Epostprogram.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Granström

Smartscreen är ett phising-filter i Internet Explorer:

http://windows.micro...rtscreen-filter

http://windows.micro...asked-questions

 

Ok. Det också. Har tyvärr inte Internet Explorer, men du har säkert också rätt. Även om jag inte ser vitsen i att informera någon som uppenbarligen inte har sagt något fel och enligt dig "mest vill avreagera [sig]."

 

Alla spamfilter gör fel då och då, det är ju därför man har en spamkorg som man får kontrollera regelbundet.

 

Jo. Kanske var det därför jag aldrig ville ha något spamfilter? Eller åtminstone ha möjligheten att stänga av det helt? Om du läst hela min tråd så sa jag ju faktiskt att jag aldrig får spam. Vilket kanske förklarar varför jag inte vill ha ett "spamfilter gör fel då och då" som du just sa? Förstår givetvis att det med dina förutfattade antaganden låter mycket konstigt.

 

Eftersom det inte verkar som att du är här för att fråga något utan mest vill avreagera dig flyttar jag tråden från Epostprogram.

 

 

Duktigt jobbat, käre moderator! Snyggt trollat! Nu ska jag avreagera mig på att du stal ytterligare 5 minuter av min arbetstid med helt meningslös information. Rökpaus nu alltså. Ses! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Duktigt jobbat, käre moderator! Snyggt trollat! Nu ska jag avreagera mig på att du stal ytterligare 5 minuter av min arbetstid med helt meningslös information. Rökpaus nu alltså. Ses! ;)

Hej och välkommen till Eforum.

 

Tråden har blivit flyttad från avd. 'Epost' till avd. 'Avreagera dig' eftersom i dom två första inläggen inte framkommit att du har någon fråga eller behöver hjälp med något. Innehållet i trådarna avgör var dessa passar bäst.

 

Det är tråkigt att du anser det vara "trollning", när Cecilia endast meddelat att tråden flyttats och dessutom lite information om olika saker.

Och ingen "stjäl" heller någon tid (privat eller arbetstid) det är helt frivilligt och vilken medlem som helst på forumet kan svara i en tråd så länge Eforums regler följs.

 

Mvh Flyfisherman / Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...