Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte mata ut extern hårddisk


Ahulthen

Rekommendera Poster

Jag har en stationär dator från HP och jag har Windows 8 . Min dator uppfattar mina externa hårddiskar som lokala och då finns inte funktionen mata ut.Jag har provat olika externa hårddiskar på andra datorer de uppfattar mina externa hårddiskar som externa.

Hur gör jag för att mata ut och koppla bort en extern hårddisk utan att behöva stänga av datorn varje gång ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du inte matar in någon info i den externa hårddisken, alltså att den jobbar med något, kan du utan problem dra ur kabeln från datorn, och "koppla loss den", du behöver alltså inte stänga av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

Hur ser det ut i Utforskaren?

 

Exempel hos mig med en Freecom USB-disk på Windows 8

post-73434-0-56084300-1369200720_thumb.png

 

Har du inte alls ikonen för Säker borttagning av maskinvara i meddelandefältet bredvid klockan på skrivbordet eller bland dolda ikoner om du klickar på lilla uppåt pilen?

post-73434-0-89645300-1369200979_thumb.png

 

Den ikonen kan man också välja att alltid visas så fort man anslutit en extern lagringsenhet.

Klicka på lilla uppåt pilen > Anpassa > välj Visa ikon och meddelanden

post-73434-0-85338100-1369201400_thumb.png

 

Så visas den i meddelandefältet bredvid klockan

post-73434-0-69845100-1369201400_thumb.png

 

Högerklicka på ikonen för Säker borttagning av maskinvara och välj din externa USB-disk

post-73434-0-00366800-1369201602_thumb.png

 

Men dyker den inte alls upp där?

Vad är det för disk du har?

 

Högerklicka på Dator (om du inte har dator framme på skrivbordet se detta inlägg #2)

Välj Egenskaper > till vänster klicka på Enhetshanteraren > expandera fliken Diskenheter > högerklicka på USB-disken > Egenskaper > fliken Principer > kontrollera och ev. bocka i Snabb borttagning och Ok

post-73434-0-49940100-1369202459_thumb.png

 

Se dessa för tips också:

What to Do If Your USB Device is Not Showing in the Safely Remove Hardware Screen in Windows 8

Fix : External USB Hard Disk drive not detecting / not working properly problem in Windows 8 , 7 , Vista & XP

 

Jag har själv för länge sedan stött på liknande fenomen en gång på Windows 7, att extern USB-disk fungerade klockrent att använda, men disken dök aldrig upp i listan så man kunde göra säker borttagning av maskinvara, tyvärr kommer jag inte håg vad lösningen var den gången, möjligen något av ovanstående.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att externa hårddiskar syns som lokala och

inte som externa. Mata ut och säker borttagning syns inte alls. Nu har ändrat inställngar så att det finns en mata utikon nere vid aktivitetsfältet. Jag har flera externa hårddiskar ,exempelvis WD My Passport och en 3.5 disk i ett hårddiskkabinett.

post-34384-0-63055400-1369486460_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...