Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Direkt till Skrivbordet i Windows 8

Jan A

Rekommendera Poster

Provade snabbguide i nr 5 av PC för alla: "Så kommer du direkt till Skrivbordet i Windows 8". Fixas genom att lägga till en aktivitet vid start i schemaläggaren. Tyvärr verkar den inte gå att använda om man bara har ett lokalt konto utan lösenord. Om man kryssar i att aktiviteten ska köras även om man är inloggad får man upp en inloggningsruta. Ett OK-klick utan lösenord ger ett felmeddelande om tomma lösenord inte accepteras. Finns det någon väg runt det här?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 2 veckor senare...

Hej,

Jag har själv testat detta med och utan "aktiviteten ska köras även om man är inloggad".

Men man måste ange lösenordet hur som helst om man väljer "Kör oavsett om användaren är inloggad eller inte".

Fungerar inte och jag loggas på automatsikt med MS-kontot enligt detta Guide - Logga in i Windows automatiskt utan att ange lösenord

Det enda som skedde i en av testerna var att explorer.exe startas dvs. Utforskaren är startad om jag växlar till skrivbordet manuellt.

Vad jag lite snabbt läste på nätet så kan detta vara en av flera sidoeffekter av att schemalägga denna aktivitet explorer.exe

Nu har jag inte provat lokalt konto, när det inte ens fungerar med inloggning av MS-konto.

Jag skulle kunna testa ytterligare när jag får lite mer tid över, men som jag ser det borde guiden i tidningen ses över lite.

Mvh ;)

Länk till inlägg

Jag skrinlägger detta.

I kommande uppdatering av Windows 8.1 som kommer att släppas senare i år (oklart när?), så kommer en av nyheterna vara just att kunna ställa in Windows att boota direkt till skrivbordet.

Se denna artikel http://www.idg.se/2....ny-i-windows-81

För den som inte orkar vänta så finns ett tredjepartsprogram med ett särskilt script att schemalägga, men det görs på egen risk och inget jag själv kommer att testa, men artikeln är intressant ändå.

www.7tutorials.com How to Boot to the Desktop in Windows 8 & Skip the Start Screen

Mvh

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...