Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WLMail


owen

Rekommendera Poster

Hej!

Försöker på nytt då det verkar som att mitt tidigare inlägg kom bort.

 

Har Internet och e-post hos bredband2 och använder WLM.

Servrarna för e-post pop3 och smtp.bredband2 är väl operatörens ansvar.

De hävdar att de inte har support på WLM men det handlar ju om att servrarna ska fungera med WLM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag undrar vem som förfogar över/äger e-mailservrarna POP och SMTP

hos en internetleverantör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både vem som fysiskt har åtkomst till servrarna och vem som sköter den dagliga driften kan nog variera för det är ju möjligt att internetleverantören använder sig av något annat företags servrar (outsourcing). Däremot så finns det ett avtal mellan dig och din internetleverantör, vilket innebär att om internetleverantören inte uppfyller sin del av avtalet har du möjlighet att gå vidare till Allmänna reklamationsnämnden, Telekområdgivarna eller tingsrätten.

 

Så vitt jag vet har ingen internetleverantör har gratis telefon- eller e-postsupport när det gäller inställningar i installerade e-postprogram, däremot brukar de ha skrivna instruktioner för hur man ställer in de vanligaste programmen.

 

Om du tidvis har problem med att sända e-post får du kolla upp vad det står i avtalet. Om avtalet inte reglerar något sådant så har knappast leverantören någon legal skyldighet att se till att det alltid går att sända e-post utan det gäller bara deras anseende. Rent allmänt verkar Bredband2 ge dålig kompensation vid problem, t ex att en anslutning inte ska fungera under 10 dagar i sträck innan det går att få kompensation, se http://www.bredband2.com/faq/kompensation

 

Om jag ofta hade problem med att skicka e-post skulle jag se till att skicka via något annat företags SMTP-server, t ex Microsofts eller Googles.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...