Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fil utforskaren kraschar ofta


DDB

Rekommendera Poster

Hej! Jag har köpt en asus n56vz med Windows 8 home premium i och jag har ett problem som hela tiden återkommer och det är att filutforskaren kraschar, det händer flera gånger om dagen och det börjar bli riktigt jobbigt, ibland kan jag inte ens jobba för att det händer hela tiden! vad ska jag göra??

 

MVH

David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

När Utforskaren (Explorer.exe) kraschar, startar den då om sig själv?

 

Det fenomenet har jag precis nyligen råkat ut för på en annan Asus laptop fast med Windows 7.

Det visade sig efter mycket om och men att det fanns ett program installerat, ett tillägg i Internet Explorer 10 som orsakade detta men kommer inte ihåg vilket.

 

Jag avinstallerade flera onödiga toolbars och tillägg för IE10 och det var ett av dessa som som stökade till det.

Kanske är det samma problem för dig?

Mvh

 

[Edit] I Startskärmen (fd. Metro) skriv bara avinstallera > sökrutan kommer upp och under denna klicka Inställningar > klicka på appen 'Avinstallera ett program' > gå igenom dina installerade program i listan och avinstallera onödiga program och särskilt Toolbars etc.

 

Du kan ju börja med att kontrollera i IE10 vilka tillägg som är installerade, om nu inte Utforskaren kraschar så du får svårt att göra detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utforskaren startar om när den har kraschat, jag misstänkte tilläggen så jag avaktiverade alla tillägg och det gjorde ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

På datorn jag nämnde ovan räckte inte detta att avaktivera alla tillägg, det var i alla fall ett tillägg/program som orsakade krascherna - även om inte ens IE överhuvudtaget var startad.

Som sagt jag blev tvungen att avinstallera program och tillägg.

 

Problemet kan ju också bero på något helt annat tex. drivrutiner, korrupta systemfiler etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På datorn jag nämnde ovan räckte inte detta att avaktivera alla tillägg, det var i alla fall ett tillägg/program som orsakade krascherna - även om inte ens IE överhuvudtaget var startad.

Som sagt jag blev tvungen att avinstallera program och tillägg.

 

Problemet kan ju också bero på något helt annat tex. drivrutiner, korrupta systemfiler etc.

 

Har löst det! Tack för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Kul.:thumbsup:

 

Hur? Kan vara till nytta för någon annan med samma problem.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löste det med en återställning av explorer och radering av onödiga tillägg och program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

jag har oxå problem. utforsakaren krashar och startar om, upprepade gånger.

och jag kan inte göra ngt alls på datorn.

 

andvänder ju inte ens IE.

 

Ja jag vet att utforsakren är "samma" program.

 

det enda jag vet var att igår gjorde jag 2 saker.

 

sökte efter FONT för god of war.

datorn updaterade sig

 

efter det så fick datorn tuppjuk. :(

 

jag har kört återställning - system punkt. men problemet fortsätter :(

 

 

det där med ta bort inlägg etc.. ska jag göra det där man tar bort o lägger till program?

 

jag har windows vista.

 

kör nu i "säkert fel läge" men det går knappt att göra ngt här heller :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det där med ta bort inlägg etc.. ska jag göra det där man tar bort o lägger till program?
Ja, till att börja med och sedan kollar du i Internet Explorer:

Kontrollpanelen - Internetalternativ - Program - Hantera tillägg

 

Notera att denna tråd ligger i avdelningen "Windows 8".

 

sökte efter FONT för god of war.
Kan du ha kommit förbi någon skadlig webbsida eller installerade du till och med något?

För i så fall kan ju datorn ha fått in något skadligt program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...