Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Mail kontra Windows Live Mail...


Hans  Peter

Rekommendera Poster

Hans  Peter

Jag har blivit med Win 8 och saknar mitt Outlook Express såååå.... I Win 8 finns Windows Mail som jag inte kan förlika mig med. Antingen p.g.a. okunnighet eller att det är en sneakvariant av någonting. Jag kan t.ex. inte skapa egna mappar. Jag hittar inte heller kopplingen mellan min importerade Adressbok och Windows Mail. Blir jag lyckligare om jag byter till Windows Live Mail? Kan någon reda ut begreppen för mig?

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du appen Mail/E-post på startskärmen?

Det är en liten enkel variant som liknar vad som finns i smarttelefoner.

 

Windows Live Mail är ett mer normalt mejlprogram, liksom Thunderbird från Mozilla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans  Peter

Tack, Cecilia, för svaret.

Jag menar Windows Mail som tydligen E-postappen har koppling till. Vilket av de två programmen du nämner är mest lik OE och vilket fungerar bäst i Win 8?

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Cecilia, för svaret.

Jag menar Windows Mail som tydligen E-postappen har koppling till. Vilket av de två programmen du nämner är mest lik OE och vilket fungerar bäst i Win 8?

/hans peter

Både Windows Live Mail och Thunderbird fungerar utmärkt i Windows 8.

 

Eftersom jag aldrig har använt Outlook Express eller Windows Live Mail utan använt Thunderbird i många år kan jag inte svara på din andra fråga.

 

NordicOne har ju länkat till mer information om Windows Live Mail och här är några länkar till Thunderbird:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Thunderbird

http://www.mozilla.org/sv-SE/thunderbird/features/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans  Peter

Tack båda för benäget bistånd. Jag har nu installerat Windows Live Mail för att prova.

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack båda för benäget bistånd. Jag har nu installerat Windows Live Mail för att prova.

/hans peter

Jag har inte mer än sett Windows Mail/ W. Live mail men tycker att Thunderbird och Outlook Express uppför sig lika, så som man förväntar sig av ett e-postprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...