Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Asus x53u hittar inte HDD


Vikkan

Rekommendera Poster

Efter att ha laddat ner ett programm somm troligen var ett virus, startars laptopen om och får missing bootmrg, jag bootar med ett usb med window 7 och när jag ska välja disk att reparera eller intallera på så finns der ingen. anledningen till att jag inte tror att det är något fel på HDDn är att detta har hänt på en annan laptop

som vi lämnade in och de lyckades laga utan att byta någon hårdvara.

andra problemet i det här är att jag kan inte komma in i Bios har provat med del, insert, F2 och F8 ingen fungerar längre. PS F2 fungerade en gång

snälla hjälp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Vilket program är det du misstänker är virus?

 

För att komma in i BIOS Setup så direkt vid uppstart av datorn tryck F2 upprepade ggr.

Manualen: http://in.asus.com/N.../X53U/#download

 

När du kommer in i BIOS Setup, kontrollera boot prioritet för diskarna och att hårddisken detekterats så den syns i en av Bios Setup menyerna.

 

Kontrollera även att du inte har en DVD-skiva istoppad eller USB-minne eller USB-disk inkopplad ifall en sådan enhet är satt som första BOOT prioritet före hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vilket program är det du misstänker är virus?

 

För att komma in i BIOS Setup så direkt vid uppstart av datorn tryck F2 upprepade ggr.

Manualen: http://in.asus.com/N.../X53U/#download

 

När du kommer in i BIOS Setup, kontrollera boot prioritet för diskarna och att hårddisken detekterats så den syns i en av Bios Setup menyerna.

 

Kontrollera även att du inte har en DVD-skiva istoppad eller USB-minne eller USB-disk inkopplad ifall en sådan enhet är satt som första BOOT prioritet före hårddisken.

 

der är windowa 7 och nu kom jag in i BIOS men kan bara hitta DVD som boot option och nogot som heter PO: ingen cd sitter i eller usb förutom då

när jag försök att reparera.

 

problemet är att HDD inte kan dektekteras

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

der är windowa 7 och nu kom jag in i BIOS men kan bara hitta DVD som boot option och nogot som heter PO: ingen cd sitter i eller usb förutom då

när jag försök att reparera.

 

problemet är att HDD inte kan dektekteras

Om inte ens BIOS kan hitta hårddisken är det nog ett hårdvarufel. Du skulle kunna pröva med att ta loss hårddisken och sätta tillbaks den utifall att det bara har blivit dålig kontakt, t ex pga oxid på kontaktstiften. Hårddisken finns normalt bakom en av luckorna på undersidan av datorn.

 

Låter det eller har låtit om hårddisken?

För då kan det vara något mekaniskt fel på hårddisken.

 

Eller har du möjlighet att flytta över hårddisken till en annan dator som extra-disk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...