Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Mail


Hans-Erik

Rekommendera Poster

har flyttat och lämnat BBB:s Vdsl och nu fått Telias fiber och den senare funkar nu hyggligt och jag har följaktligen ny epostadress. när jag ska skapa nytt mail finns både BBB:s och Telias adress med i rutan för "från" som jag då skulle kunna välja mellan. nu går det inte att skicka med BBB:s adress för då uppstår "fel" men Telias funkar förståss och inte behöver jag ha BBB:s heller men vad som förvånar mig är att jag får in mails i den gamla adressen fast BBB ju var kopplat till telefon i en annan lägenhet - hur kan det komma sig?? går det att ta bort BBB:s alternativ i rutan för "Från" när jag ska skapa mail eller "lär" sig datorn med tiden at endast telias kommer att användas? i och för sig ingen big deal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar som det ska dvs du kan bara skicka telia mail men ta emot båda - om du tänker på det så kan du ju inte skicka BBB mail från telia nät... men du kan logga in på BBB mailen genom windows mail

Jag är osäker på exakt vilken mail du har...

 

Om du vill ha senaste Windows Live mail 2012 - kan du ladda ned den här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok - tackar - har version 6.0.6000.16386. förstår väl att jag inte kan skicka bbb-mail på Telias nät men förstår inte att jag tar emot BBB men du har förklarat och jag är nöjd med det. mera förvånande är att jag inte fått ditt svar i min mailkorg vid tidigare frågor (via BBB) fick jag alltid svaret i mailkorgen men denna gång fick jag söka upp på Forum - ska bli intressant att se om du lämnar svar nu var det hamnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att du kan ta emot mejl från BBBs server beror väl på att de fortfarande inte har stängt av ditt konto där. Man kan hämta mejl från godtycklig server, men Telia och andra internet-leverantörer brukar spärra skickande via andra än deras egen server för att motverka spamskickande.

 

När det gäller bevakningsmejl så kolla att du bevakar den här tråden genom att ovanför tråden se efter om du har en knapp som heter "Bevaka tråden". Om knappen finns behöver du trycka på den för att bevaka tråden. För att vara säker på att du alltid får mejl, dvs även om du är inloggad i forumet, måste du välja "Direkt e-post notifiering". Se även efter vad du har för standardinställning när det gäller bevakning: //eforum.idg.se/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=notifications

Även där ska "Direkt e-post notifiering" vara valt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova logga in på mail-kontot genom webben och rensa bort allt misstänkt och helst allt efter att du fick problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar igen - har gjort en del ändringar nu så vi får se när jag ställer nästa fråga som torde komma....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...