Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Göra mitt trådlösa till trådanslutning in i min hd-boxer


johanbjoerk

Rekommendera Poster

johanbjoerk

Hejsan!

 

Jag sökte men hittade ingen liknande tråd med mitt problem.

 

Jag har precis fått bredband via BBB och i första halvåret har jag fått med gratis telefoni och HD-boxer med massa kanaler. Telefonin behöver jag inte, men tv-kanalerna skulle ju vara kul att utnyttja. Saker är den att mitt modem/router som står vid förstajacket i hallen (Zyxel P-2601HN-F1) är på tok för långt bort från där min tv står. Jag vill heller inte ha en ethernet-sladd liggandes genom lägenheten fram till tvn. Det dumma är att min HD-box måste ha ethernetsladdanslutning för att fungera, och jag har sedan innan en acesspoint (König CMP-WNAP20) som en kille på den lokala affären tipsade mig att skaffa. Det jag inte vet är hur jag ska ställa in acesspointen så den hittar nätverket trådlöst och sedan kan via ethernetsladd få in det i HD-boxen. Är det någon som kan hjälpa mig att förklara hur man gör.

 

Jag har försökt att via acesspointen gå in på "192.168.0.1" och via setup wizard hitta trådlösa nätverket, men det går inte. Ska man inte kunna göra så? Jag har även en router (D-link DIR-615) liggandes hemma som max är ett år gammal. Kan jag använda den i annat fall om inte acesspointen fungerar?

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver konfigurera routern/access-punkten som trådlös brygga (wireless bridge). Under förutsättning att den stödjer det dvs - långt från alla gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...