Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

utveckling av eTjänster?!


evelinaW

Rekommendera Poster

Står i valet och kvalet angående denna utbildning, utveckling av eTjänster som är ett e-program på 2 år via Dalarnas Högskola.

 

Är det någon som kan tips om det är en bra utbildning och invenstering för framtiden? Någon som kanske har gått den?

 

Känns lite luddigt att man inte "får" en yrkes titel efteråt, men om jag har förstått det så är det ganska vanligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

friflygare

Står i valet och kvalet angående denna utbildning, utveckling av eTjänster som är ett e-program på 2 år via Dalarnas Högskola.

 

Är det någon som kan tips om det är en bra utbildning och invenstering för framtiden? Någon som kanske har gått den?

 

Känns lite luddigt att man inte "får" en yrkes titel efteråt, men om jag har förstått det så är det ganska vanligt

 

Hej, jag läser programmet nu. Jag började hösten 2012 och har nyligen läst 60HP av programmet. Vad vill du veta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1368630331[/url]' post='1607354']

Hej, jag läser programmet nu. Jag började hösten 2012 och har nyligen läst 60HP av programmet. Vad vill du veta?

 

Allt!! ;-)

* funkar det bra att läsa på distans via Dalarnas högskola?* vad man man söka för slags yrke efter utbildning? Vad kan man söka på på ams hemsida? Typ systemutvecklare?* tror du att det är en bra investering för framtida jobb? Lätt att få jobb?

Mm :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

friflygare

Allt!! ;-)

* funkar det bra att läsa på distans via Dalarnas högskola?* vad man man söka för slags yrke efter utbildning? Vad kan man söka på på ams hemsida? Typ systemutvecklare?* tror du att det är en bra investering för framtida jobb? Lätt att få jobb?

Mm :-)

 

Försöker sammanfatta allt då wink.gif

Funkar det bra att läsa på distans via Dalarnas högskola?

 

För mig funkar det utmärkt. Alla föreläsningar är inspelade och kan ses när som man vill vilket passar mig bra då jag studerar från annat land. De flesta lärarna är snabba då man behöver hjälp men som överallt finns det trötta/sega/upptagna lärare som kanske inte svarar så fort som man själv vill. Tyvärr, men har endast stött på 2 sådana. Lärarkontakten har varit superbra och alla är trevliga och man märker att utbildningen har funnits ett tag då de vet hur man ska jobba med distansutbildning tycker jag. Vissa av kurserna kan kännas lite ouppdaterade i fråga om kursmaterial och föreläsningar. Detta har jag dock tyckt i början av många kurser men sedan när man kommit in en bit i kursen har detta släppt och man ser hur man kan placera gammalt material i nutiden, så att säga thumbsup.gif

 

 

Vad kan man söka för slags yrke efter utbildning?

 

Här är länk till högskolans egna hemsida där vanliga frågor besvaras, bl.a. denna. Har själv inga klockrena svar förutom det som dalarna skriver om. Har pratat med nyexade studenter och nån som hoppat av pågrund av jobb tillfälle och det verkar vara just mobilutveckling som ligger i tiden för de som fått jobb. En kille satt och gjorde appar och en annan jobbade med att utveckla mobila eTjänster för sjukvården.

 

Vad kan jag söka på AMS?

 

Tror detta är väldigt individuellt för varje annons men visst kan systemutveckling vara ett naturligt steg att ta. Rena programmeringsjobb vet jag inte riktigt då man inte lär sig så mycket som JAG kan tänka mig arbetsgivaren vill ha. Man lär sig lite av allt känns det som.I programmeringsväg så läser man först en grundkurs där man lär sig Java och grunderna inom objekt orienterad programmering. Sedan finns det en Databas kurs där man läser lite SQL, PHP mm. En android app kurs samt HTML/CSS, finns även viss programmering i datasäkerhetskursen. Man får grunderna att kunna jobba vidare på det man kanske brinner lite extra för. Men att söka jobb som Java utvecklare med enbart dessa kurser på CV vet jag inte om det räcker. Kanske gör det, vad vet jag. Kanske jag som har för högt ställda krav. Ska även tillägga att jag enbart gjort Java grundkursen helt klart. Programmeringskurserna har iallafall varit roliga att jobba med. Tyngden i denna utbildning ligger nog inte på att få ut fullfjädrade programmerare men självklart man kan söka sådana jobb, inget som hindrar.

 

Tror du det är lätt att få jobb, bra investering?

 

Alla studier är ju bra smile.gif Jo men visst tror jag det, annars hade jag inte gått utbildningen. Fråga mig samma sak om 1-2 år så får vi se. Kanske återvänder till denna tråd och skriver ner några rader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Hej igen! =) Hur går det för dig med utbildning utveckling av e tjänster nu då? =) jag sökte förra terminen men hamnade på reserv, men ska söka nu igen tror jag =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Nu har det gått ett år, skulle vara intressant att höra mer om detta program, vad det gett, hur det gått osv. =D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...