Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Jimps

Problem med favoriter i Internet Explorer 10

Rekommendera Poster

Jimps

Hej!

Efter att jag idag via Windows update fått mitt Internet Explorer uppdaterat till 10an så har alla mina favoriter slutat fungera,

det händer absolut inget när jag klickar på dom, spelar ingen roll ifall det är en internetsida jag just lagt till i favoriter..

Det går inte heller att spara en genväg till en sida på skrivbordet då det är likadant där, händer inget när jag klickar på dom.

Jag har Windows 7 SP 1

Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

MVH Jim

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
jannejanne

Vad är det för dator?

Är det en märkesdator typ, Lenovo, Acer, Dell, osv

i så fall

Fabrikat?

Modell?

Hur gammal är den?

Levererades den med W7?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Flyfisherman
Postad (redigerade)

Har du startat om datorn efter uppdateringarna?

Det kan också vara något tillägg som du tidigare hade i IE9 och som nu inte fungerar som det skall i IE10.

Har jag själv råkat ut för, blev tvungen att avinstallera tillägget via Start > Kontrollpanelen > Program > startade om datorn > startade upp IE10 och allt fungerar > därefter ominstallera tillägget.

Du kan ju förstås stänga av (inaktivera) ett tillägg åt gången i IE10 därefter starta om IE10, kolla hur det fungerar.

Därefter gör lika på nästa tillägg och inaktivera, starta om IE10, kolla hur det fungerar.

Microsoft: Hantera tillägg i Internet Explorer

Är det något tillägg då som spökar så plocka bort detta och ev. lägg till detta på nytt.

Mvh

Redigerad av Flyfisherman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Laso

Har du testat att avinstallera IE 10 och återgå till din tidigare IExplorer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jimps

Vad är det för dator?

Är det en märkesdator typ, Lenovo, Acer, Dell, osv

i så fall

Fabrikat?

Modell?

Hur gammal är den?

Levererades den med W7?

Det är en Bärbar Acer Aspire 8942G med medföljande Windows 7 Home Premium.

Jag vet inte riktigt hur länge jag haft den men skulle tippa på ca 2 år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jimps

Har du startat om datorn efter uppdateringarna?

Det kan också vara något tillägg som du tidigare hade i IE9 och som nu inte fungerar som det skall i IE10.

Har jag själv råkat ut för, blev tvungen att avinstallera tillägget via Start > Kontrollpanelen > Program > startade om datorn > startade upp IE10 och allt fungerar > därefter ominstallera tillägget.

Du kan ju förstås stänga av (inaktivera) ett tillägg åt gången i IE10 därefter starta om IE10, kolla hur det fungerar.

Därefter gör lika på nästa tillägg och inaktivera, starta om IE10, kolla hur det fungerar.

Microsoft: Hantera tillägg i Internet Explorer

Är det något tillägg då som spökar så plocka bort detta och ev. lägg till detta på nytt.

Mvh

Har nu testat att inaktivera alla tillägg och det blev dessvärre inte någon skillnad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jimps

Har du testat att avinstallera IE 10 och återgå till din tidigare IExplorer?

Nej det har jag inte, tänkte se om jag fick till det först.

Sen att jag inte ens hittar vart man avinstallerar internet Explorer kan ju ha med saken att göra :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jimps
Postad (redigerade)

post-69622-0-59764000-1368096562_thumb.jpgOm jag lägger en genväg till en internetsida på skrivbordet ser den ut så här

och det går bara att högerklicka på den, händer inget alls när jag dubbelklickar med vänster musknapp

post-69622-0-87198900-1368097171_thumb.jpg

Och dessa är mina tillägg som jag inaktiverat

Redigerad av Jimps

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jimps

Följde guiden och är nu tillbaka på internet Explor 9, och där fungerar faktiskt mina favoriter igen.

När jag kollar på mina lista över favorite ser jag att ikonerna består av ett vitt papper med internet Explor ikonen på. och inte som det var på internet Explor 10 då det bara var ett vitt papper

Det enda som fortfarnade inte fungerar är att skapa en genväg på skrivbordet till en internetsida, då dom blir oklickbar. men det kan jag leva med..

ska testa installera internet Explor 10 igen och fungerar inte favoriterna då får jag väl köra 9an då..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Om du får problem igen efter installationen av version 10 tror jag inte detta är nämnt tidigare i tråden:

Återställa inställningarna i Internet Explorer enligt artikeln

http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/change-ie-settings och välj IE 10 till höger.

Du kan också pröva med att ta bort cookies och tillfälliga internetfiler enligt beskrivningen för webbhistorik i samma artikel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jimps

Om du får problem igen efter installationen av version 10 tror jag inte detta är nämnt tidigare i tråden:

Återställa inställningarna i Internet Explorer enligt artikeln

http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/change-ie-settings och välj IE 10 till höger.

Du kan också pröva med att ta bort cookies och tillfälliga internetfiler enligt beskrivningen för webbhistorik i samma artikel.

Jo det var samma problem igen när jag installerat version 10 och det hjälpte inte heller att återställa inställningarna enligt guiden. Så dessvärre blir jag nog tvungen att köra med 9an tillsvidare, men tack för hjälpen iaf :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
NordicOne

Kan ju vara bra att kolla igenom filerna - eftersom du har problem - öppna kommandotolken med förhöjd behörighet eller administratörsbehörighet - och kör detta kommando

SFC /scannow

Kör även diskkontroll på alla diskar och paritioner - Skriv in följande i kommandoprompten följt av Enter

chkdsk x: /F

byt ut x: mot dina diskar c: d: osv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jimps

Kan ju vara bra att kolla igenom filerna - eftersom du har problem - öppna kommandotolken med förhöjd behörighet eller administratörsbehörighet - och kör detta kommando

SFC /scannow

Kör även diskkontroll på alla diskar och paritioner - Skriv in följande i kommandoprompten följt av Enter

chkdsk x: /F

byt ut x: mot dina diskar c: d: osv

C:\Users\Administrator>SFC/scannow

Skanning av systemet påbörjas. Detta kan ta lång tid.

Verifieringsfasen av systemgenomsökningen startar.

Verifieringsförlopp: 100 %.

Inga integritetsbrott hittades.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...