Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Se kolumnrubrikerna


Basalt

Rekommendera Poster

Hej! Jag tänkte använda PostgreSQL jag. Så jag har - ALLT m.h.a. Query-VERKTYGET - skapat en databas och prövar:

 

..........

 

SELECT *

FROM ProvtTabell;

 

...........

 

Och alla mina kolumner och deras värden dyker upp i en utskrift i Query-verktygets Output pane.

 

MEN UTSKRIFTENS RUTOR ÄR INTE TILLRÄCKLIGT HÖGA!!! DE ÄR OMÖJLIGA ATT PÅVERKA HÖJDEN PÅ OCH FÖR LÅGA FÖR ATT JAG SKA SE KOLUMNERNAS NAMN!!!

 

Ett så outhärdligt löjligt problem gör ändå databashanteraren helt värdelös. Har någon ett förslag till lösning för mig - eller namnet på en billig databashanterar-lärare som tar sig an skitfrågor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Jag har för mig att "select *" inte ger några "kolumnrubriker" eller "fältnamn" oavsett databas motor.. Du får bara innehållet i respektive fält.

Kolumnrubriker får du själv lägga till genom att skapa ett formulär för din fråga och där specifiera vad du vill se.

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formulär!! DET är säkert lösningen!

 

Tackar mjukast, Jari!

 

Ledsen jag är så sen med tacket. En anledning är att jag kom på en löjligt enkel nödlösning: Lägga in en första rad med kolumnnamnen som värden. Men det tvingar en ju att hålla sig till teckentypen CHAR och till samma längd som hos Kolumnnamnet.

 

/ B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...