Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med European Bus Simulator 2012


sergio bruno

Rekommendera Poster

sergio bruno

Hej! Jag behöver hjälp med spelet. jag köpte den för en vecka sedan till min grabb och får de ej att fungera jag får följande meddelandet:Det går inte att starta programmet eftersom dess sida vid sida-konfiguration är felaktig. Kontrollera händelseloggen eller använd kommandoradsverktyget sxstrace.exe för mer information. Jag har googlat och installerat Microsoft Visual C++ redistributable, senaste DirectX, Net Framework, etc. Jag har w7 ultimate 64 bit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick samma problem med ett program. I det fallet så stod det precis vilken fil som den klagade på i loggen.

 

Du kan ta reda på det genom att i startmenyn knappa eventvwr. Sen klicka in på Application (jag har engelsk W7 så jag kan inte säga exakt vad saker heter på svenska).

 

Det är enklast om du först kör spelet igen och sen startar eventloggen. Annars så kan det vara svårt att hitta felmeddelandet.

 

Där bör den i alla fall säga namnet på filen. Jag löste mitt problem genom att köra installationsprogrammet igen och välja alternativet Repair. Det är inte alls säkert att ditt spel har den funktionen så jag skulle rekommendera att prova att installera om det.

 

Jag tror annars att ett alternativ är att du har fått tag i fel version av Visual C++ redistributable. Jag hade ett liknande problem med PaintShop Pro på min Windows 8 dator och det löstes genom att installera en äldre version av C++ redistributable.

 

Men snegla i felloggen och se om du ser vilken fil den klagar på och posta det här så ska vi se om vi kan klura ut hur du får fatt på rätt version av den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland vid dessa "sida vid sida-konfiguration är felaktig" löser det sig om man ser till att bara ha en "Visual C++ redistributable" av varje årsmodell. Ibland har olika program installerat olika mindre versioner av en och samma årsmodell och de verkar komma i konflikt ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...