Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort filer


Datordanne

Rekommendera Poster

Har skaffat mig Windows 8.

När man tar bort en fil så kom det i W7 alltid upp en ruta "vill du flytta filen till papperskorgen?" och man kunde välja på Ja eller Nej.

Nu raderas filen omgående. Någon som vet hur man får tillbaka rutan i W8?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Om du inte har Papperskorgen framme på skrivbordet så kolla denna tråds inlägg #2

Där bockar du i Papperskorgen och övriga ikoner du vill ha på skrivbordet.

 

Då bör du sedan i papperskorgen kunna hitta dina borttagna filer.

Dom kommer automatiskt dit, men hur man ändrar detta så man får ett val vet jag inte.

 

Och papperskorgen har en begränsad storlek, så allt som är över denna storlek hamnar inte där eller om papperskorgen är full.

Filmer bl.a är ju ofta så stora att dom tas bort direkt utan att hamna i papperskorgen.

 

Man kan visserligen ändra storlek på papperskorgen genom att högerklicka på Papperskorgen > välj Egenskaper

Men det är knappt värt att göra detta när man raderar hela mappar med filmer och foton, för då brukar det vara så extremt stora datamängder.

Mvh

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är riktigt, kollade nyss och det valet är inte ibockat som standard.

 

Högerklicka på Papperskorgen > välj Egenskaper > bocka i 'Bekräfta vid borttagning' > klicka Verkställ och sedan Ok.

 

post-73434-0-07772800-1367764620_thumb.png

 

 

Då kommer en bekräftelseruta upp

 

post-73434-0-99528100-1367764838_thumb.png

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen. En liten bock i rutan gjorde susen :)

Efter lite meck har jag nu fått W8 att se ut och funka som W7.

Nu flyter det fint.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...