Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
pinglan100

Ad-Aware utan Antivirus

Rekommendera Poster

Hej.

Tycker att Ad.aware är bra som komlement till virusskydd.Det tar kraft.Kan man stänga av virusskyddet på det eller finns det nån bra verision utan antivirus???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Om du har ett antivirusprogram installerat när du installerar Ad-Aware version 10.5 kan du under installationen välja att det installeras som ett komplement till det befintliga antivirusprogrammet ("Compatible install" eller "Custom install" följt av "compatible mode"). Det innebär att Ad-Aware inte kommer att vara igång hela tiden utan du kan starta det för att göra en genomsökning av datorn.

Vad har du för version av Ad-Aware nu?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Om du har ett antivirusprogram installerat när du installerar Ad-Aware version 10.5 kan du under installationen välja att det installeras som ett komplement till det befintliga antivirusprogrammet ("Compatible install" eller "Custom install" följt av "compatible mode"). Det innebär att Ad-Aware inte kommer att vara igång hela tiden utan du kan starta det för att göra en genomsökning av datorn.

Vad har du för version av Ad-Aware nu?

Hej o tack för svaret.Jag kunde endast fylla i eller välja Custom install.Compatible mode ,hittar jag inte.Den startar inte upp med datorn,men när jag startar den står det on på anti-virus.Känns som den är i konflikt med nåt..kan det Avast tro.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag kunde endast fylla i eller välja Custom install.
I så fall bör Ad-Aware ha detekterat att Avast är installerat.

I vilket läge är "Real-Time Protection" i Ad-Awares huvudfönster?

Den ska vara Off om allt har gått bra med Ad-Awares installation eftersom Avast är installerat. Ad-Aware ska inte starta automatiskt när den används som komplement till ett annat antivirusprogram utan du får dra igång en skanning då och då (går kanske att schemalägga också).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

I så fall bör Ad-Aware ha detekterat att Avast är installerat.

I vilket läge är "Real-Time Protection" i Ad-Awares huvudfönster?

Den ska vara Off om allt har gått bra med Ad-Awares installation eftersom Avast är installerat. Ad-Aware ska inte starta automatiskt när den används som komplement till ett annat antivirusprogram utan du får dra igång en skanning då och då (går kanske att schemalägga också).

Real Time står i läge off.

Glömde svara på din förra fråga,detvar samma verision jag hade då.

Men eftersom den står på off o inte startar utan att jag gör det är ju allt i sin ordning o det får jag tacka för.Men varför låser sig allt ibland...det var där jag undrade om det kan vara en konflikt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska väl inte blanda skydd då blir ett passivt oftast det starkaste..;/

Det där har jag tyvärr svårt att förstå. Men Ad-Aware i on-demand mod är till för att inte göra något utom då det skannar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska väl inte blanda skydd då blir ett passivt oftast det starkaste..;/

Det verkar som att man ej kan blanda.Det låste sig här,sidorna bara stod o jobbade eller låste sig o man kom inte vidare förrän efter flera minuter..så kan man inte ha det.Nu har jag tagit bort Ad-Aware o det fungerar bra.Men man undrar ju vad det beror på.Några som upplevt detta själva?????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...