Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med trådlös nätverksanslutning


hawkman

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har problem med min trådlösa uppkoppling. Det funkar när jag har nätverkssladden inkopplad men när jag tar bort den kan jag inte ansluta till internet. Fick återställa modemet/routern för ett tag sedan när jag hade ett annat problem och har inte funkat trådlöst sedan dess. Har kollat runt lite på lösningar men har inte lyckats få det att fungera. Är novis inom detta område så jag hoppas det finns någon därute som kan klura ut detta problem. Modemet/routern är en TP-Link TD-W8961ND

 

MVH hawkman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du senaste Firmware på den?

 

Nej det har jag nog inte. Får ladda ner firmware och testa. Frågan är bara vilken av dom man ska ladda ner? eller kanske alla 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har problem med min trådlösa uppkoppling. Det funkar när jag har nätverkssladden inkopplad men när jag tar bort den kan jag inte ansluta till internet. Fick återställa modemet/routern för ett tag sedan när jag hade ett annat problem och har inte funkat trådlöst sedan dess. Har kollat runt lite på lösningar men har inte lyckats få det att fungera. Är novis inom detta område så jag hoppas det finns någon därute som kan klura ut detta problem. Modemet/routern är en TP-Link TD-W8961ND

 

MVH hawkman

Har du aktiverat och konfigurerat den trådlösa funktionen sedan du återställde routern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur svårt hade det varit för TP-LINK att ha Utility som känner av vilken version så att det vore omöjligt att installera fel version :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle testa den senaste TD-W8961ND_V1_111125

 

Tyvärr så fattar jag inte, har laddat ner den senaste TD-W8961ND_V1_111125 som är någon fil som heter ras som jag inte kan öppna. Har testat med winrar och winzip som det stod men inget händer. Vet ej vad jag ska göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du aktiverat och konfigurerat den trådlösa funktionen sedan du återställde routern?

 

Jag hoppas det har kollat igenom så mycket jag kunnat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK då ska du använda denna firmware TD-W8961ND_V1_111125 Du uppdaterar (ej trådlöst) med Utility - EasySetupAssistant programmet Det finns en PDF fil i TD-W8961ND_V1.0_111125.zip som beskriver hur du gör be nån kompis hjälpa om du är osäker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK då ska du använda denna firmware TD-W8961ND_V1_111125 Du uppdaterar (ej trådlöst) med Utility - EasySetupAssistant programmet Det finns en PDF fil i TD-W8961ND_V1.0_111125.zip som beskriver hur du gör be nån kompis hjälpa om du är osäker

 

Jag förstår principen i allt vad man ska göra det är inte problemet. Det är när jag laddar ner firmware TD-W8961ND_V1_111125 som är problemet, det enda jag får fram är en fil som heter ras och det går inte att öppna den. Har provat med både winrar och winzip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur det är med just TP Link, men mina två routrar har man uppdaterat genom att gå till deras inställningssidor i webbläsaren, leta upp uppdateringssidan och där ladda upp den nedladdade filen med firmware.

 

Du har väl inte missat riktlinjerna högst upp på sidan med firmware.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det enda jag får fram är en fil som heter ras och det går inte att öppna den

 

du ska inte öppna ras filen - utan som Cecilia säger peka på den - du måste förstås packa upp den från zip först ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du ska inte öppna ras filen - utan som Cecilia säger peka på den - du måste förstås packa upp den från zip först ds

 

 

Nu har jag gjort allt det ni har anvisat mej men när jag uppdaterar firmware så händer inget. Det står bara update in progress-it can take several minutes. Den har varit igång flera timmar så nu avbröt jag och tänkte testa igen men då kommer jag inte in på routern. Det står "ingen data har tagits emot"

"Det gick inte att läsa in webbsidan eftersom servern inte skickade några data."

"Fel 324 (net::ERR_EMPTY_RESPONSE): Servern avslutade anslutningen utan att skicka data."

 

Måste kanske nollställa routern igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med det - låter som routern är trasig...

 

 

Nollställde routern och då lyckades jag att uppdatera firmware och följde snvisningarna fram till punkt 6 för där fattar jag inte vad som menas

 

How to upgrade TP-LINK ADSL Modem Router (TrendChip Solution).pdf

 

Fick nollställa igen för att komma in på nätet och det verkar vara uppdaterat firmware men det trådlösa funkar ej iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur det är med just TP Link, men mina två routrar har man uppdaterat genom att gå till deras inställningssidor i webbläsaren, leta upp uppdateringssidan och där ladda upp den nedladdade filen med firmware.

 

Du har väl inte missat riktlinjerna högst upp på sidan med firmware.

 

 

Har följt alla riktlinjerna och har läst igenom allt noggrant ett par gånger men det trådlösa vill inte funka. Kanske dax för en ny router

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du låna en router av en kompis för att kolla om det då fungerar som det ska?

Eller ta med modemroutern eller datorn till en kompis för att bli mer säker på vilken del det är som inte fungerar som den ska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...