Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virus som heter Qvo6.com


Snow

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har fått något som heter Qvo6.com som byter ut min startsida till sin egen!:thumbsdown:

 

Kollade upp namnet och Hitachi ingår i adressen nu har jag en Hitachi HD som fanns i datorn vid leveransen.

 

Men med 2 brandväggar i Routern och Norton 360 i datorn (både brandvägg och antivirusprogram) och så finner man detta virus i datorn ändå!

 

Nu var jag tvungen att ladda ner Java när jag körde igång NASen Kan det ha haft någon betydelse?

 

Jag var tveksam till att göra det men var tvungen för att kunna ladda upp musiken till HDn i NASen.

 

Det konstiga är att om jag lägger ner IE sidan i aktivitetsfältet och sedan trycker på knappen för att starta IE 64 Bits versionen så finns min

 

rätta startsida på denna version så tydligen (tror jag) är det bara IE av 32 Bits versionen som är kapad.(Rätta mig om jag har fel):D

 

Men det konstoga är att datorn var igång fråm onsdag 24/4 till torsdag 25/5 i 24 timmar 45 minuter och 30 sekunder när jag laddade upp musiken

 

totalt 318 GB.Utan att datorn visade något utan det har hänt i em. Bara varit inne på mina vanliga sidor som är säkra enligt Norton.

 

Kör med W7 på en HP Notebook .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haj igen!

 

Nu har jag kört med Malwarebits Antimalware utan att det hittade några skadliga program!!!

 

Så ser adressen ut som ligger adress fältet

 

"com/?utm_source=b&utm_medium=mlv&from=mlv&uid=HitachiXHTS547564A9E384_J2180053H4416CH4416CX&ts=1366972825"

 

Hur skall jag göra för att bli av med skräpet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt men adressen var inte komplett här kommer hela adressen

 

http://www.qvo6.

 

 

 

com/?utm_source=b&utm_medium=mlv&from=mlv&uid=HitachiXHTS547564A9E384_J2180053H4416CH4416CX&ts=1366972825

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mikael63

 

Tyvärr så hjälpte inte ditt tips

 

Jag laddade dessutom ner Norton Power Eraser och detta program tog bort 2 stycken filer

 

desk 365.exe samt desk.svc.exe

 

utan att Qvo6.com försvann.

 

Jag har gått in på verktyg / hantera tillägg / sökleverantörer och tog bort Qvo6.com men det har inte försvunnit som startsida!

 

Vet inte hur jag ska få bort det!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som jag tycker är mystiskt det är att om jag klickar på ikonen för IE då är startsidan Qvo6.com

 

Men om jag använder knappen på tangentbordet (sitter sidan om strömbrytaren) då är startsidan min normala som jag själv valt!!

 

Kan meddela att jag har en HP DV7-6101eo dator. knappen kallas för webbläsartangent och har man inte någon webläsare installerad då öppnas guiden internetanslutning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia! Du ska ha ett STORT TACK för jag sökte Qvo6.com på internet och hittade en sida där det var några olycksbröder/systrar som blev hjälpta utav Dig.

 

Jag kopierade rådet jag läste där

 

Högerklicka på Explorer..gå in egenskaper...välj genväg och på mål...ska du radera bort all text som kommer efter accent tecknet. sedan verkställ

 

Det gjorde jag och Qvo6.com försvann!! Så tack Cecilia utan dig hade vi varit strandade!:thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det var så lite så och roligt att den tråden hjälpte dig också. :)

 

 

Hej,

försökte tidigare att följa rådet. men qvo6 finns kvar. Kollade igen under egenskaper och mål men där finns inget konstigt. Det måste gömma sig på fler ställen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja då med det som står i inlägg 7.

 

När du har klistrat in loggarna kommer jag att flytta dina inlägg till en egen tråd så att det inte blir någon sammanblandning mellan olika datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...