Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kollision Norton 360 version 2013 med Malwarebytes Anti-Malware.


kalh

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har använt Norton 360 5,0-6,0 och nu version 2013 (7,0) och samtidigt använt Malwarebytes Anti-Malware utan några som helst problem...

Inte förrän nu... Titt och tätt kommer det upp Fel 3048,3 och sedan skall Norton Fix försöka fixa felet...

Ibland fixas felet ibland inte. Då får man rådet på supportsidan att hämta och installera "Intelligent Updater" och även Norton Power Eraser. Sagt och gjort... så är det frid i några dagar...

 

Norton 360-2013 har många användare och samma gäller säkert för Malwarebytes Anti-Malware.

Båda har fått utmärkta omdömen.

Båda programmen har de senaste uppdateringarna.

Efter alla dessa år, är det fler som nu har samma problem?

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Normalt har man inga problem med kombinationen Norton 360 och MBAM, men man kan se till att minska risken genom att i Norton ställa in att Norton inte ska bry sig om MBAMs filer, se http://forums.malwarebytes.org/index.php?showtopic=10138&st=0&p=215158entry215158

 

Felkoden du får verkar vara rätt vanlig i Nortons forum.

The Error 3048,3 occurs when Live Update sees that it is supposed to download and install a particular patch - but the patchfile itself is not available for download at the particular Live Update subserver you are connected to. This is the bug which has been playing hob with Live Update - and has been the source of discussion for the past few weeks on the board.

 

Solving the problem involves rerunning Live Update at a later time - once the housekeeping between Symantec's Live Update Servers which autofill the Live Update subservers - have finished their "sync" routines and populated your subserver with the missing update patchfile. Live Update will then properly install that particular patch on a subsequent run. Thusly, the entire issue is resolved - other than the item in your History noting there was a failure to install one or more of the requested patches - during the particular Live Update run where you were notified of a problem.

http://community.norton.com/t5/Norton-Internet-Security-Norton/Error-3048-3-message-from-Norton-Autofix/td-p/601660

 

Har alltså inget med MBAM att göra utan verkar vara något problem med Symantecs system.

 

Symantecs lösningsförslag: https://support.norton.com/sp/en/us/home/current/solutions/v63747322_EndUserProfile_en_us?product=home&pvid=f-home&version=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia

Kul att du vill hjälpa mig...

Felkoden är helt ny hos mig... men jag ser att den funnits i flera år och i många Nortonprogram.

Länken till Symantecs lösningsförslag...

Det var där jag hämtade Intelligent Updater och Norton Power Eraser.

Nu skall jag titta om jag kan få Norton att acceptera MBAM

Skall också kolla på MBAM's forum.

 

Stort tack till dig och trevlig helg!

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...