Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bærbar til 3D-modellering, 23000,-


Eaene

Rekommendera Poster

Jeg skal snarest kjøpe meg en bærbar datamaskin og har en del krav til ytelse og spesifikasjoner. Jeg er dessverre ingen ekspert på området, men likevel ikke helt grønn. Søker derfor hjelp og innspill fra dere til mitt kjøp. Kan bytte ut enkeltdeler, men vil kjøpe ferdig konfigurert fra leverandør. Jeg vil med andre ord ikke bygge den selv.

 

Formål: Hovedsakelig til bruk for 3D- modellering. Dvs. 3ds Max, AutoCad etc. Jeg kommer til å behøve å rendere større scener, arkitektoniske fremstillinger, men ikke de helt "vannvittige". Så har jeg også en samboer som vil kunne bruke maskinen til gaming inne i mellom.

 

Størrelse etc: Ønsker helst en 15", men går også med 17" til nød. Må være bærbar grunnet bruksomstendigheter, men vet at det gjerne er lettere å komme opp i ytelse for kronene med stasjonær. Er det umulig, får jeg overveie det. Vekt og utseende spiller mindre rolle her.Skal bruke ekstern skjerm, tastatur etc, men den må selvsagt ha god oppløsning.

 

Grafikkkort: Her trenger jeg hjelp! Vet jo at Nvidia Quadro- kortene er foretrukket til 3D-arbeid, men vurderer rett og slett GTX680m. Har lest at med seneste 3ds Max så kjører dette kortet veldig fint uten lugging i viewport. Hvor mye har størrelsen å si her? Hadde tenkt 4GB, men ser den ofte kommer som 2GB.

 

Annet: Krafig prosessor. intel i7Godt med Ram. 32GB Ram.

SSD harddisk, som ikke nødvndigvis må være større enn 240GB. Men hva med alternativ systemdisk? Hva er den store fordelen her for meg?

Trenger ikke OS eller office, det har jeg.

 

Hva skal vektlegges? Hvordan skal jeg tenke? Hvor stor rolle spiller kraften i grafikkkortet opp mot prosessor etc. Den skal være rask i rendering, og stabil forøvrig. Det er viktigst her! Budgt ca 23 000,-. Inkl. Moms. Håper på innspill, synspunkter og tips fra dere. Gjerne til konkrete maskiner/nettsider. Fint med svenske sider, da dette er via mitt svenske foretak.

Takk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...