Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Brandväggs problem , eller ?


pchb1knowfinder

Rekommendera Poster

pchb1knowfinder

När jag använder 3:dje parts program till brandväggen på min W7-64 dator såsom Windows firewall notifier , W7 firewall control eller Windows firewall control så får jag problem med över tid accelererande förlängd uppstarts tid .

Nu efter 10 månader så har det fått min router att inte vilja behålla signalen och därmed så kommer jag inte ut på nätet , den har kort sagt kraschat .

Jag talar hela tiden om det trådlösa .

 

Allt fungerade och fungerar perfekt med Windows brandvägg utan extra program , snabb ( 36s ) problem fri uppstart med signal omedelbart !

Men av olika skäl så vill jag ha kontroll över brandväggen med hjälp av ett 3:dje parts program , program som är väldigt vanliga och som väldigt många använder totalt problem fritt .

 

Det som händer efter en installation är att signal trappan i aktivitets fältet får en gul varnings triangel med ett utrops tecken i sig och signalen försenas c:a 2-3 sek , detta ökar lite granna under c:a 3-4 veckor för att rätt så plötsligt öka till c:a 3 min , alltid .

Jag har alltså avinstallerat och ominstallerat flera gånger med samma enligt ovan olika program och får samma problem .

När jag avinstallerar 3:dje parts programmet så försvinner problemet helt och hållet , allt går tillbaka till vanliga funktioner .

 

Detta har alltså nu efter 10 månader fått routern att helt lägga av och den funkar inte ens längre även om jag avinstallerar , mycket mysko .

 

Enligt bredbands leverantören så ska det inte vara nåt fel på signalen , datorn har gåtts igenom av Samsung och ska vara i gott skick , 2 st routrar har avverkats och bägge var nya , drivrutiner har bytts ut .

Men alltid samma problem ändå .

Jag har bytt ut de flesta program som går för att utesluta kompatibilitets problem men inget har hjälpt .

 

Så vad jag undrar över är förstås varför jag får detta uppstarts problem och varför det till slut kraschar min router , kort sagt , vad är problemet enligt ovanstående beskrivning ???

Hur kan det komma sig att massor av folk använder detta utan problem men för mig så funkar det inte , Samsung har inte hört talas om det och på nätet kan jag inte hitta andra som har haft liknande problem !?

 

Kan du lösa gåtan ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...