Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bbdvdr.img


Jiger

Rekommendera Poster

Finns det någon som vet hur man handskas med en film som har filändelsen *.bbdvdr.img? Vad behöver man för att spela upp den på en vanlig dator etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

.IMG är en skivavbild " disc image" och du behöver ett program för att antingen montera skivavbilden i en virtuell CD/DVD läsare eller bränna avbildningen på CD/DVD skiva.

 

Tex. ladda hem detta lilla gratisprogram och bränna ut .iso eller .img-filen med ImgBurn (tror nedladdningsrutan kommer upp själv efter ett tag).

 

Instruktioner för Imgburn i inlägg #13

http://eforum.idg.se...39#entry1557939

Ps.Iso är ett annat format av skivavbilder eller disc image.

 

För att montera en sådan skivavbildning eller disc image i en virtuell enhet (drive) så den öppnas ungefär som om du skulle haft en CD/DVD skiva i datorn istället så får du en ny enhetsbokstav med en virtuell enhet, se dessa instruktioner och tips på några olika program:

http://www.howtogeek...-windows-vista/

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen!

 

Det gick ju bra det där. Jag hade Daemon Tools Lite på datorn, som också kunde användas. Så jag monterade och kopierade så att resultatet blev vanliga AUDIO_TS resp VIDEO_TS filer som går bra att spela upp...

 

Det finns endast dessa två mappar där den sista innehåller en del filer, men inga som hänvisar direkt till undertexter (så vitt jag förstår)som ska finnas. Någon idé om hur dessa kan fås fram i VLC eller MPC-HC-spelaren?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Detta är då en DVD-film med dessa mappar du räknat upp AUDIO_TS resp VIDEO_TS

Den ena Audio_TS brukar vara tom

 

Men antingen finns det olika språk på ljudet samt olika språk på undertexterna med i den DVD-filmen eller också finns det inte med.

 

Dessa skall du då välja i DVD-menyn i filmen.

 

Alternativt i VLC > högerklicka på filmen och välj Undertext, men detta fungerar nog inte på en DVD-film innan man tagit sig igenom DVD-menyn och startat filmen.

 

Men som sagt, det skall vara en vanlig DVD meny på samma sätt som när du tittar på filmen i teve soffan med dess DVD-spelare.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klarlagt nu - det finns helt enkelt ingen undertext till denna film!

 

Stort tack för hjälpen i alla fall nu vet jag hur jag gör i fortsättningen!

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...