Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny stationär dator


varmland1

Rekommendera Poster

Jag tror det är bättre att vara helt okunnig än att vara lite kunnig. :huh:

Den okunnige har inget att fundera över medan den som besitter liiiite kunskap blir bara snurrig över MHz, anslutningar, processor, grafik integrerat eller ejoch mm. Kunskapen räcker inte till att behandla all fakta, Puuuuuu!

Jag är behov av en ny stationär dator. Kan vara en färdig dator, som man kompletterar, om det går, med ytterligare önskvärda/nödvändiga funktioner eller att man låter bygga datorn. Jag är ingen spelare men arbetar något med bilder i Photoshop. Är tacksam för alla förslag på färdiga datorer eller byggen.

Processor: Jag har tänktm ig Intel Core i5 3xxx x,x GHz quad core

Grafik: Vet ej. Är det en fördel eller nackdel att ha integrerat?

Minne: Minimum8 GB ddr3, xxxMHz

Lagring: 120gb ssd + 1 TB hdd 7200

Anslutningar: 4 usb 3, 4 usb 2, hörlur, mikrofon. Vilka övriga anslutningar bör finnas med?

Blu-ray: Ja

Övrigt: Wifi och sd-kortläsare, saknas det något?

Moderkort: Är det något man skall tänka på mer än att det passar till processorn.

 

Jag vill tacka er alla som hjälpte mig förra gången. Det var till stor hjälp och ökade mina kunskaper ytterligare. Tyvärr orkade inte min hjärna ta åt sig allt utan är behov av mer stöd och hjälp.

Vad vore livet utan detta forum och snälla kunniga människor.

TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag köpte för drygt en månad sen en ny stationär dator efter att jag hade frågat här i forumet se denna tråd:

//eforum.idg.se/topic/340343-windows-8-eller-w7/page__p__1601276#entry1601276

 

Jag köpte en en på Komplett.se det är 8G internminne 120 GB SSD disk 1TB hårdisk samt en vanlig intel pentium processor det blev denna som jag byggde lite på

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10693

Tänk på att minneskortläsare, WiFi o lite annat måste beställas brevid, men datorn kom på ca 1v helt färdigbyggd med Operativ mm installerat o klart

 

Nu efter dryga månade måste jag säga att jag är mycket nöjd, datorn är blixtsnabb, sen kan man ju alltid diskutera om W8 är det optimala Operativet men man vänjer sig snabbt.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Processor: Jag har tänktm ig Intel Core i5 3xxx x,x GHz quad core

 

Bra förslag Mats - men observera att datorn har dual core processor inte quad core

 

Tryck på denna knapp - Konfigurera själv och välj tillbehör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Ja jag vet inte, men jag pratade med en bekant o hans åsikt var att om man har en SSD så blir prestandan o snabbheten för allt utom spel "en icke fråga" han hade själv bytt från en dualcore till en i7 och märkte endast en försummbar förbättring.

 

Det viktigaste för prestandan är ordentligt med internminne, 8GB och en SSD disk.

 

Men om du vill ha en quadcore så är det ju bara att kryssa i den rutan och betala nån tusenlapp extra.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...