Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Sammeri

Virtuell dator i Windows 8

Rekommendera Poster

Sammeri
Postad (redigerade)

Har köpt ny laptop med Windows 8. Lite snyggare är Windows 7 tycker jag, men jag har fått problem eftersom jag har ett viktigt program som inte fungerar i Windows 8. Är det någon som vet om man kan installera en virtuell pc (Windows 7 eller XP)? Nån annan lösning? Tacksam för hjälp! Svara gärna lättförståeligt- är bara en glad amatör!

Redigerad av Sammeri

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Flyfisherman
Postad (redigerade)

Hej,

Du kan börja med att högerklicka på programmet eller installationsfilen och välja Egenskaper > fliken Kompatibilitet > klicka Kör felsökaren för programkompabilitet.

Obs! Använd inte Felsökaren för programkompatibilitet på äldre antivirusprogram, brandväggar, säkerhetskopieringsprogram eller diskverktyg som inte är utvecklade för Windows 8, eller med systemprogram som ingick i Windows. Detta kan orsaka dataförluster eller skapa säkerhetsrisker.

Annars finns också valet att bocka i rutan 'Kör det här programmet i kompabilitetsläge för:' > välj sedan operativsystem i rullgardinslisten och klicka Ok.

post-73434-0-21283000-1366048336_thumb.png

Se detta från Microsoft:

Få dina appar och enheter att fungera i Windows 8

Windows 8-kompatibilitet

-------------------------------------------------------------

Numera finns en funktion i Windows 8 som heter Hyper-V men endast på Windows 8 Pro och Enterprise x64

Här finns en guide:

Sweclockers: Virtualisera med Windows 8 Hyper-V Guide för att komma igång

Klarar din dator att köra virtuellt så kan du istället installera gratis VMware Player och installera vilket operativsystem i detta du vill.

Guide - Hämta och installera gratis VMware Player

Men först så måste du:

2. Kontrollera datorns hårdvarustöd för virtualiserng

3. Aktivera hårdvarustödet i BIOS

Mvh

Redigerad av Flyfisherman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...