Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tele2 bredband


zippo_99

Rekommendera Poster

Hej. Jag funderar över en sak. Hur lång tid är det rimligt att behöva vänta innan leverantören av internet åtgärdar en driftstörning? Jag har varit utan fast bredband i 8 dygn nu. Får besked varje dag om att det preliminärt ska funka kl 20 när jag är i kontakt med supporten. Dom kan/vill inte säga vad som görs och vad som är fel hos supporten. Min teori är att det är för låg prio på ärendet när felet verkar ligga i fastigheten där jag bor. Inte tillräckligt många som är drabbade helt enkelt. Eller så var alla tekniker på påskledigt förra veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tele2 fiber som föreningen skaffat åt alla boende i fastigheten. Det har hittills legat nere en gång och vad jag minns så tog det knappt en dag innan det kom igång igen. Så mer än en vecka låter absolut inte rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Mycket beror ju på vad det står i avtalet med Tele2 för där brukar det vara reglerat tillgänglig tid och vad som ska hända vid långvariga avbrott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Det är rimligt att vänta mellan 3-5 dagar. Vi som tekniker får ut jobbet efter 3 dagar och har 2 dagar på oss att åtgärda problemet. (OBS! om du pratar om koppar, Fiber vet jag inte.)

Operatören kan i princip inte tala om vad som är fel innan en tekniker konstaterat felet vilket (enligt mig) är ganska logiskt. Det är ju faktiskt därför man skickar ut en tekniker.

men om du väntat så länge som 8 dagar borde dom skicka in en prio beställning till oss (vi får den efter 1 dag och har 1 dag på oss att åtgärda felet).

 

Alla dagar = arbetsdagar. (ej lördag söndag)

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Det har gått 6 vardagar nu. Men då fick jag fel info av supporten för dom sa att det även jobbades på felet i Lördags. Och jag fick en tid att felet skulle vara avhjälpt kl 20 på lördag kväll. Och det är fiber som gäller i detta fall. Att operatören inte kan tala om vad som är fel innan tekniker varit där det förstår jag ju att dom inte kan men man tycker ju att en tekniker borde ha varit på plats och åtminstånde hittat vad som är fel.

 

 

Hej! Det är rimligt att vänta mellan 3-5 dagar. Vi som tekniker får ut jobbet efter 3 dagar och har 2 dagar på oss att åtgärda problemet. (OBS! om du pratar om koppar, Fiber vet jag inte.)

Operatören kan i princip inte tala om vad som är fel innan en tekniker konstaterat felet vilket (enligt mig) är ganska logiskt. Det är ju faktiskt därför man skickar ut en tekniker.

men om du väntat så länge som 8 dagar borde dom skicka in en prio beställning till oss (vi får den efter 1 dag och har 1 dag på oss att åtgärda felet).

 

Alla dagar = arbetsdagar. (ej lördag söndag)

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Mycket beror ju på vad det står i avtalet med Tele2 för där brukar det vara reglerat tillgänglig tid och vad som ska hända vid långvariga avbrott.

 

Det enda jag hittade där var att man får ersättning vid längre avbrott. 5 dagar = 1 månadsavgift 10 dagar = 2 månadsavgifter osv.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte mycket om fiber, Dock vet jag det att när en tekniker varit ute på felet så skriver man som tekniker en klartext på vad felet är förnågot och vad man åtgärdat eller inte. Det kan din spport få fram och läsa osv.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte mycket om fiber, Dock vet jag det att när en tekniker varit ute på felet så skriver man som tekniker en klartext på vad felet är förnågot och vad man åtgärdat eller inte. Det kan din spport få fram och läsa osv.

 

mvh

 

Det har gått 7 vardagar får jag bara till svar att det är en driftstörning på min adress av supporten. Inget annat. Dom påstår att den enda info dom får är när det preliminärt ska vara klart. Dom verkar hellre ge frimånader än att säga vad som egentlgen sker,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligg på och tjata och fråga ofta, ring varje dag, en vecka utan åtgärd eller rätt info är helt oacceptabelt, ska man inte som kund behöva tåla.

Spelar ingen roll vad som står i avtalet, det är inte bara du som kund som har skyldigheter, även dom har skyldigheter att ge rätt info, om tjänsten inte fungerar.

.

Har dom problem ska dom kunna ge bättre info om hur länge, sedan är de bara att begära ersättning, bråka på, du betalar ju för en tjänst du inte kan utnyttja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligg på och tjata och fråga ofta, ring varje dag, en vecka utan åtgärd eller rätt info är helt oacceptabelt, ska man inte som kund behöva tåla.

Spelar ingen roll vad som står i avtalet, det är inte bara du som kund som har skyldigheter, även dom har skyldigheter att ge rätt info, om tjänsten inte fungerar.

.

Har dom problem ska dom kunna ge bättre info om hur länge, sedan är de bara att begära ersättning, bråka på, du betalar ju för en tjänst du inte kan utnyttja.

 

En sak är dom i alla fall bra på. Dom ger ersättning för att det inte funkar. Men det känns som att dom hellre gör det än säger vad som görs. Jag har varit i kontakt med dom varje dag ang. ärendet och det dom säger är att tekniker jobbar på det och beräknad klargtid kl 20. En tid som flyttas fram varje dag som går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Ursäkta om jag frågar; har du möjlighet att helt byta bredband eller är du låst till Tele 2?

Anledningen till att jag frågar är att jag själv sedan drygt två år kör med Bahnhof vilket jag är extremt nöjd med, Ja fiber.

 

Har du möjlighet så byt, mitt råd.

Mobilen kör jag däremot hos Telia.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...