Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ustkriftsproblem efter tonerbyte


svewik

Rekommendera Poster

Min HP Laserjet 1018, som fungerat prickfritt i kanske 10 år, har börjat konstra. Är den utsliten?

Jag bytte tonerkasett från en ny leverantör (tonerlagret.se) strax innan problemen började. Så jag misstänkte naturligtvis den nya kasetten. Men jag kan inte räkna ut hur den skulle kunna påverka utskriften som den blir. Se bif scanningpost-57822-0-43613400-1365423879_thumb.jpg

 

Det verkar som om bilden (tonerpulvret) som överförts till valsen har förskjutits ett bar grader, och på så sätt skapat utdragna respektive ihopklämda områden återkommande varje varv valsen överför pulvret till pappret.

 

Hjälp mig! En felsökning kostar 300kr. Jag har obrukad toner för 500 kr som s.a.s. brinner inne om jag måste köpa ny skrivare.

 

Någon som känner igen detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon trumma att byta i skrivaren? Min brother har en trumma som ska klara 12000 sidor eller ca var 5:e tonerkasett. Om resultatet blir som din med dålig trumma vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen annan förbrukningsgrej utöver tonerkasett kan jag upptäcka. Trumma finns naturligtvis, men den kan man nog inte komma åt utan att skruva isär printern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något problem med pappersmatningen t ex pga något pappersskräp som sitter kvar?

Skulle kunna vara att pappret inte matas fram jämnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kan vara nyttigt för er:

Jag har kunnat konstatera att boven i dramat är tonerkasetten. Genom att byta till en annan kasett (samma tillverkare dock) fungerar utskrifterna igen.

Så om ni har samma förvrängda utskrifter som min.. Lugn! Ingen panik! Kasta inte skrivaren, byt kasett!!

Och beställ inte från tonerlagret. Deras leverantör stinker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...