Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grupper i Gmail ?


reso

Rekommendera Poster

God morgon forumister

 

Är det någon som vet hur man gör grupper i Gmail

Jag sparar en hel del mail på vänstra sidan

men nu börjar det bli från så många mail av samma typ

så jag skulle vilja kunna spara i egna kategorier.

 

Kristian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon forumister

 

Är det någon som vet hur man gör grupper i Gmail

Jag sparar en hel del mail på vänstra sidan

men nu börjar det bli från så många mail av samma typ

så jag skulle vilja kunna spara i egna kategorier.

 

Kristian

 

Borde väl kanske räcka med att du gör egna mappar för varje typ som du vill ha, och namnger dom specifikt.

Dessa mappar skapar du under varje specifik mail, eller kanske ännu bättre under Lokala fodrar, för att strukturera bäst.

 

Viktigt sedan att du tar backuper på Gmail om du vill fortsätta spara dessa.

Använd gärna MozBackup för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl kanske räcka med att du gör egna mappar för varje typ som du vill ha, och namnger dom specifikt.

Dessa mappar skapar du under varje specifik mail, eller kanske ännu bättre under Lokala fodrar, för att strukturera bäst.

 

Viktigt sedan att du tar backuper på Gmail om du vill fortsätta spara dessa.

Använd gärna MozBackup för detta.

Gäller det Thunderbird (som ovanstående gäller) eller på webbsidan för Gmail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen Bosse

Jag tror dock att jag kan ha förklarat lite felaktigt.

Jag gör ett nytt försök.

 

När jag får ett mail och vill spara det någonstans så bockar jag för det

och går up till ikonen flytta till.

Där väljer jag vart jag vill lägga mailet.

Jag brukar oftast markera "skapa ny" och då får jag ge det ett etikettnamn,

men samtidigt kan jag där välja att lägga etikettnamnet under ett annat etikettnamn.

 

Och det är här jag inte fattar.

Jag skulle vilja kunna skapa ett etikettnamn och sedan flytta mina olika namn dit.

 

Jag får mail med olika ämnen typ: musik, bygg, fiske, instrument o dyligt

 

Hoppas det inte var för krångligt förklarat (jag tyckte det själv)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det Thunderbird (som ovanstående gäller) eller på webbsidan för Gmail?

Tack Cecilia

Det gäller Gmail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej Reso, då är jag också med lite mer.

 

Du kan välja att markera ett mail, och skapa ett nytt etiknamn som du är inne på, som då skapar en ny vanlig "mapp" på vänstra sidan som mailet läggs i.

Via denna mapp kan du också lägga till direkt en undermapp om du vill, genom att lägga markören över mappen då dyker en lite "pil" upp på högra sida i det mörka område som blir, klicka på den, så dyker en lite meny upp.

 

Eller så kan du fortsätta att samtidigt som du skapar en ny etikett/mapp, välja att lägga denna etikett/mapp som en undermapp till någon etikett/mapp, genom att bocka i rutan "Placera etikett under", och välja något i menyn som kommer upp, eller skriva i ett nytt etikettnamn som direkt blir en undermapp.

 

 

På så sätt kan du skapa en strukturerad mapp/etikett/trädstruktur, på ditt eget sätt.

 

 

Klickar du på "Mer" så kommer fler alternativ upp, klicka på Hantera etiketter, så kommer en massa alternativ upp om just dessa etiketter/mappar.

 

Var det såhär du tänkte dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej Reso, då är jag också med lite mer.

 

Du kan välja att markera ett mail, och skapa ett nytt etiknamn som du är inne på, som då skapar en ny vanlig "mapp" på vänstra sidan som mailet läggs i.

Via denna mapp kan du också lägga till direkt en undermapp om du vill, genom att lägga markören över mappen då dyker en lite "pil" upp på högra sida i det mörka område som blir, klicka på den, så dyker en lite meny upp.

 

Eller så kan du fortsätta att samtidigt som du skapar en ny etikett/mapp, välja att lägga denna etikett/mapp som en undermapp till någon etikett/mapp, genom att bocka i rutan "Placera etikett under", och välja något i menyn som kommer upp, eller skriva i ett nytt etikettnamn som direkt blir en undermapp.

 

 

På så sätt kan du skapa en strukturerad mapp/etikett/trädstruktur, på ditt eget sätt.

 

 

Klickar du på "Mer" så kommer fler alternativ upp, klicka på Hantera etiketter, så kommer en massa alternativ upp om just dessa etiketter/mappar.

 

Var det såhär du tänkte dig?

Ja nu börjar det likna så som jag hade teorier om

Får titta på det i morgon.

Jag återkommer om resultatet.

 

Ha en fortsatt trevlig helg

Kristian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...