Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Router med inbyggt modem

Kyllemannen

Recommended Posts

Kyllemannen

Ni som är duktiga på router, kan ni svara på detta...

Har just uppgraderat mitt ADSL bredband till 60 Gig från Telia.

Fick en skit router med inbyggt modem Technicolor när jag tecknade abonemanget, hade tidigare en D-Link Dir-825.

Nya Routern har dålig räckvidd, D-Linken är bättre.

Vilken Router med inbyggt modem är bäst ? räckvidden är viktig. Prislappen bör inte överstiga 3500 Sek

Tack på förhand

//Jörgen

Det är nog få modem (med eller utan router) som klarar av 60 Gb/s DSL. Du kan koppla din gamla router till den nya och bara använda det trådlös nätverket i den gamla routern.

Du behöver logga in på gamla routern och stänga av dess DHCP-server. Sedan kopplar du en nätverkskabel från modemet till gamla routerns LAN-port (ej WAN-/internet-port). Stäng av det trådlösa nätverket i modemet.

Kyllemannen

Det är nog få modem (med eller utan router) som klarar av 60 Gb/s DSL. Du kan koppla din gamla router till den nya och bara använda det trådlös nätverket i den gamla routern.

Du behöver logga in på gamla routern och stänga av dess DHCP-server. Sedan kopplar du en nätverkskabel från modemet till gamla routerns LAN-port (ej WAN-/internet-port). Stäng av det trådlösa nätverket i modemet.

Hej !

Tack för ditt svar

Det har jag gjort, använder endast den nya routern/modem som brygga.

Men jag hade förhoppning om att kunna få bättre mottagning i huset, inte sämre, funderar därför på att skaffa helt ny router, vilker ska man välja som har bäst sändning ?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...