Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Menyproblem i NS6


fLOAt

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en meny som består av ett antal <DIV>:ar. Ovanför menyn i samma .html dokument ligger en tabell med ett formulär i.

 

Problemet är att när man placerar markören i en av formulärets rutor och börjar skriva så försvinner menyn spårlöst. Detta sker endast i NS6.

 

Jag har ett stylesheet för DIVarna som ser ut som följer:

 

<style type="text/css">
#divFoldCont		{position:relative; left:0px; top:0px; width:128px; visibility:hidden;} /Innehåller hela menyn

.clFold					{position:absolute; width:128px; clip:rect(0,128,400,0); background-color:#d9d9e8;} /Huvudrubrik DIV

.clFoldSub			{position:absolute; left:5px; width:120px; visibility:hidden; background-color:#ffffff;} /Sub-rubrik DIV

.clFoldSub2			{position:absolute; left:5px; width:120px; visibility:hidden; background-color:#ffffff;}

.clFoldLinks	{font-family:Verdana, Helvetica, Helv; font-size:9pt; font-weight:bold; text-decoration:none; color:#000000;}
.clSubLinks		{font-family:Verdana, Helvetica, Helv; font-size:8pt; font-weight:normal; text-decoration:none; color:#000000;}
.clSubLinks2	{font-family:Verdana, Helvetica, Helv; font-size:8pt; font-weight:normal; text-decoration:none; color:#000000;}  
</style>

Menyn jag använder är FoldoutMenu2 frpm http://www.dhtmlcentral.com om det kan vara till någon hjälp.

 

Någon som har en idé vad man kan göra för att lösa problemet?

 

[inlägget ändrat 2001-09-13 10:13:43 av fLOAt]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...