Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan separat skärm bli bättre än den fasta?


sotlugg

Rekommendera Poster

Jag har en Lenovo Thinkpad med 14"-skärm Wide, TFT. På skrivbordet har jag tillkopplat en 19"-skärm HPL1950. Den senare är verkligen värdelös, speciellt när jag tittar på DVD från Lovefilm. Då får jag oftast ha Lenovons skärm uppfälld för att titta på mörkare scener. Då är det mest svart i den stora skärmen. Så jag funderar på att köpa en ny. Undrar bara om man lägger en massa pengar på en skärm av hög kvalitet. Blir bilden då bättre än i Lenovon? Eller blir det samma bild bara förstorad?

Tacksam för svar

Sotlugg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en Benq 27" skärm. Största fördelen är att det går bra sitta längre från den. Bra för ögonen att inte fokusera på närliggande föremål.

Men bilden blir inte bättre.

Har du ställt in HP-skärmen?

Dvs öppnat menyerna på HP skärmen och justerat in ljusstyrka och kontrast?

Förr gjordes det här med knappar på skärmen.

Till min Benq har jag en fjärrkontrol där jag trycker på Menu för att komma in i inställningarna.

 

Googla på

justera bildskärm

exempel på länk

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-vista/adjust-your-monitors-brightness-and-contrast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en Benq 27" skärm. Största fördelen är att det går bra sitta längre från den. Bra för ögonen att inte fokusera på närliggande föremål.

Men bilden blir inte bättre.

Har du ställt in HP-skärmen?

Dvs öppnat menyerna på HP skärmen och justerat in ljusstyrka och kontrast?

Förr gjordes det här med knappar på skärmen.

Till min Benq har jag en fjärrkontrol där jag trycker på Menu för att komma in i inställningarna.

 

Googla på

justera bildskärm

exempel på länk

http://windows.micro...ss-and-contrast

 

Hej jannejanne!

Tack för svar. Det var en rejäl skärm du hade, som det går att titta på på längre avstånd. Mitt problem är att jag förutom se på film också skriver ganska mycket. Då blir ju en stor skärm jobbig att jobba nära vid antar jag?

"Men bilden blir inte bättre" skriver du. Har du då skärmen kopplad till en bärbar som jag?

På din anmodan har jag försökt justera knapparna på min urgamla bildskärm. Är nog dags att köpa en ny skärm. Men det bekymrar mig att din bild inte blir bättre i skärmen. Vad är då meningen med att köpa en fin skärm? Eller jag kanske missförstår dig?

Hälsningar

Sotlugg

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...