Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver tips på prisvärd kamera


terium

Rekommendera Poster

Hej där! Jag kan knappt något om fotografi eller kameror för den delen.

Jag kommer åka till London och träffa min flickvän om ett par veckor och jag tycker inte mobilen duger längre!

Vad jag är ute efter mest är väl att kunna ta bilder "snabbt", dvs att den fokuserar väldigt snabbt och det är lätt att få fina kort. Fokus ligger väl på kort utomhus och miljöer osv.

 

Prisklass 2000-3000

 

Några tips? Spelar ingen roll vad det är för märke, typ eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Kolla in lite tester också, finns ju flera fototidningar, men går säkert att leta fram många på nätet.

 

Dessutom

PC för Allas tester av digitalkameror. Såväl kompakta kameror som digitala systemkameror från tillverkare som Canon, Fujifilm, Nikon, Olympus, Pentax, Samsung och Sony.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

canon s100 eller olympus xz-1. Båda passar bra inom budget, olympus 1990 hos cyberphoto och canon 2890 men hittas canon s95 i någon butik är den också bra.

 

inte så mycket zoom men olympus har extremt bra ljusstyrka i objektivet,över hela zoomområdet.

 

inte heller så mycket zoom men vissa säger att det är världens bästa kompaktkamera, dock sämre ljusstyrka än oly.

 

ljusstyrkan är viktig när du vill fotografera utan blixt och ändå få korta slutartider.

 

 

 

Nikon har jag inte koll på så där får andra fylla i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag tycker att du skall satsa på en liten systemkamera om inte din prioritering är litenheten.

Denna kamera har jag använt och den är otroligt bra, nästintill samma kvalité som på en spegelreflexkamera, kameran är snabbare än snabb och tyst.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=980303

Det har ju kommit ut efterföljare Nikon J1 var första modellen och den är nu bra prissatt, bara i höstas kostade den 1000 kr mer än idag.

Det finns ju även Olympus och Panasonc små systemkameror, men denna Nikon är så pass mycket trevligare så att det är mitt 1a handsval i denna klass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du skall satsa på en liten systemkamera om inte din prioritering är litenheten...

 

 

jag håller med. det är det bästa som du kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...