Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gogle Chrome har kraschat!


Lolan

Rekommendera Poster

Hoppas att jag lagt min fråga på rätt plats nu.

 

Jag har haft Google Chrome i flera år och varit nöjd men nu har den kraschat helt. Har bara Internet Explorer kvar. Försöker att via Google ladda ner Chrome igen men trots många försök lyckadet inte. Har Windovs 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ar jag försökte men inte lyckats. Google Chrome finns inte bland mina program. Jag gick in å den länk som du rekommenderade och kom till Fiehippo. Laddade ner den senaste versionen av Chrome men det lyckades inte. "Ditt program har nedladdats", men det fanns inte.

 

Numera svarar inte Internet Explorer ibland och står och söker men kommer tillbaks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett allmänt problem med att ladda ned filer eller gäller det bara installationsfilen för Chrome?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett allmänt problem med att ladda ned filer eller gäller det bara installationsfilen för Chrome?

 

 

Det är nog ett allmänt problem, ja. I mailet jag fick från er fanns en länk som jag kunde gå in på men den fungerade inte från mig. Jag har lyckats få fram Google och där kan jag söka efter E-forum.

 

Till vänster där jag öppnar START står alla program med Explorersymbolen, även Google Chrom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du har råkat ändra filassociationer så att de pekar på Internet Explorer i stället för det korrekta.

 

Går det att göra en systemåterställning till en tidpunkt när det fungerade?

Tryck på Windows-tangenten + R.

Skriv in: cmd

Då ska kommandotolken komma upp.

Skriv in detta kommando:

C:\Windows\System32\rstrui.exe

 

Läs noga vad som kommer upp så att du kan välja från flera återställningspunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du har råkat ändra filassociationer så att de pekar på Internet Explorer i stället för det korrekta.

 

Går det att göra en systemåterställning till en tidpunkt när det fungerade?

Tryck på Windows-tangenten + R.

Skriv in: cmd

Då ska kommandotolken komma upp.

Skriv in detta kommando:

C:\Windows\System32\rstrui.exe

 

Läs noga vad som kommer upp så att du kan välja från flera återställningspunkter.

 

Du får nog förklara för mig var Windovs-tangenten finns?

 

Jag har försökt flera ggr med systemåterställning men det går inte att få någon tid längre tillbaka än 2 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog förklara för mig var Windovs-tangenten finns?

 

Jag har försökt flera ggr med systemåterställning men det går inte att få någon tid längre tillbaka än 2 dagar.

Windows-tangenten är den mellan Ctrl och Alt, normalt med någon sorts flaggsymbol.

 

Hur har du startat systemåterställningen om inte länkarna i start-menyn fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows-tangenten är den mellan Ctrl och Alt, normalt med någon sorts flaggsymbol.

 

Hur har du startat systemåterställningen om inte länkarna i start-menyn fungerar?

 

 

Nu har jag hittat Windows-tangenten och gjort systemåterställning igen.

 

Information: Det gick inte att ersätta filen (C:\\Windows) med originalkopian från återställningspunkten under systemåterställningen.

 

Ett okänt fel under systmåterställningen (Ox800t1a90).

 

Du har försöka köra Systemåterställning och välja en annan återställningsmetod.

 

Jag får upp Systemåterställningen under Sök bland program och filer.

 

"

 

Det kommer ofta upp olika reklamsidor nu. När jag startar upp datorn kommer en fråga med Ja och Nej "Privitize VPN Client Verf. OOO "Industri utg"

 

Jag vet inte vad jag skall svara där och har försökt olka.

 

Så kommer det ständigt upp en ruta med; Vad vill du göra med Boingo. Ink? Den är svår att få bort.

 

Oftast står det att Internet Explorer har slutat att funger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag hittat Windows-tangenten och gjort systemåterställning igen.

 

Information: Det gick inte att ersätta filen (C:\\Windows) med originalkopian från återställningspunkten under systemåterställningen.

 

Ett okänt fel under systmåterställningen (Ox800t1a90).

 

Du har försöka köra Systemåterställning och välja en annan återställningsmetod.

 

Jag får upp Systemåterställningen under Sök bland program och filer.

 

"

 

Det kommer ofta upp olika reklamsidor nu. När jag startar upp datorn kommer en fråga med Ja och Nej "Privitize VPN Client Verf. OOO "Industri utg"

 

Jag vet inte vad jag skall svara där och har försökt olka.

 

Så kommer det ständigt upp en ruta med; Vad vill du göra med Boingo. Ink? Den är svår att få bort.

 

Oftast står det att Internet Explorer har slutat att funger.

 

Jag tror att detta blir för avancerat för mig så jag behöver nog mera praktisk hjälp. Jag är i Spanien och har det varmt och skönt så jag tänkte att du kan ta dig en tur hit. Jag är här till den 19 april. :)).

 

Skämt åsido men det finns en kvinna som är mycket duktig på detta och jag funderar på om jag kanske måste göra detta. Kan du säga om det är ett stort arbete som kommer att kosta mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, är flyget gratis så ;)

 

Eftersom jag inte vet hur skadligt/olämpligt det finns i datorn har jag ingen aning om hur mycket tid någon behöver lägga på den att få den att fungera igen. Men när man lämnar in en dator i en datorbutik brukar de föredra att börja om från början med att installera om Windows. Om det är en acceptabel lösning kan du ju installera om Windows själv, det är inte så svårt.

 

Jag tror också att du kan följa mina anvisningar om vad du behöver göra, ta det bara lugnt och fråga när du inte hänger med så försöker jag förklara mer detaljerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, är flyget gratis så ;)

 

Eftersom jag inte vet hur skadligt/olämpligt det finns i datorn har jag ingen aning om hur mycket tid någon behöver lägga på den att få den att fungera igen. Men när man lämnar in en dator i en datorbutik brukar de föredra att börja om från början med att installera om Windows. Om det är en acceptabel lösning kan du ju installera om Windows själv, det är inte så svårt.

 

Jag tror också att du kan följa mina anvisningar om vad du behöver göra, ta det bara lugnt och fråga när du inte hänger med så försöker jag förklara mer detaljerat.

guote

 

 

I dag har jag hämtat min Laptop från "doktorn" efter två dagars jobb. Det var mycket som var som var fel. Bl.a. så var C: nästan helröd beroende på att jag laddat ner för mycket filmer bl.a. hade jag två virusprogram som störde varandra och massor av toolbars.

Han rekommenderade inga gratis antivirusprogram utan lade in ett ryskt program som han rekommenderade. Städningen kostade 55€, borttagning av allt onödigt nedladdande 45€ och Virusprogrammet 39€. Dyrt men hade kanske varit ännu dyrare i Sverige med den låga kursen som är nu och jag har slitit mitt hår för att få ordning på detta..

 

Tusen tack för hjälpen och jag återkommer nog så småningom om jag behöver, hälsar Lolan.

 

Ett tillägg: Virusprogrammet hette Kaspersky Internet Security 2013.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaspersky är ett mycket bra antivirusprogram. :thumbsup:

 

Lycka till!

 

 

Tackar, då avslutar jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...