Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Essentials, McAfee eller Norton?


RaSten4

Rekommendera Poster

Jag har köpt en Win8-dator, och då skickas med en cheapversion av Norton Security. Jag har f n en outnyttjad version av McAfee då den blev för tyngande på min Win7-dator, och har där litat på MS Essentials.

 

Jag överväger nu för det första att avinstallera Norton på Win8-datorn, och tänkte börja med att bara köra med MS Essentials (vilket uppenbarligen inte behövs, bara man kör Windows Defender i stället). Är det tillrådligt eller vad kan Norton resp McAfee tillföra i sammanhanget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade skippat båda och valt ett gratisalternativ som heter Comodo CIS.

 

Jag har kört det på den datorn som jag sitter vid nu i drygt ett år och när Norton 360 går ut så ska det bytas till ovannämnd på samtliga datorer i huset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt en Win8-dator, och då skickas med en cheapversion av Norton Security. Jag har f n en outnyttjad version av McAfee då den blev för tyngande på min Win7-dator, och har där litat på MS Essentials.

 

Jag överväger nu för det första att avinstallera Norton på Win8-datorn, och tänkte börja med att bara köra med MS Essentials (vilket uppenbarligen inte behövs, bara man kör Windows Defender i stället). Är det tillrådligt eller vad kan Norton resp McAfee tillföra i sammanhanget?

Norton och McAfee är nog mer kompletta program än MS Essentials, dvs de innehåller t ex webbskydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...