Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ser inte mina filer på extern hårddisk seagate 500


evy78

Rekommendera Poster

Hej! Jag har en seaget exterhårddisk som inte vill vara med mer. Haft den i 6 månader och den har fungerat felfritt. Men nu vill den inte mer. När jag pluggar in den i datorn så brukar frågan komma upp 'söka igenom (rekommenderas) eller forsätt utan att söka igenom. Har alltid valt att int söka igenom men så fick jag för mig nu att göra det, det står ju rekommenderas! Men nu vill den inte vara med längre. Den går att plugga in och lampan lyser som den ska men den hittar inte filerna och inte mappen heller. Datan hittar helt enkelt inte den och i utforskan kan man hitta den men om jag försöker öppna den så står den och tuggar i det oändliga utan att nåt händer. Har försökt att köra olika recovery program men dom hittar den inte heller.. Har pratat med seagate supporten men dom tyckte att jag skulle köpa deras recovery program för en massa pengar jag inte har eller formatera den för pengar jag inte har så nu behöver jag hjälp. Vill inte lägga ut pengar för några recovery då det som finns på hårddisken e filmer och serier som tog mig en massa tid att ladda ner och har ingen lust att ladda ner igen och sen så vill jag ju att den ska fungera rent allmänt.. Snälla någon som vet vad man kan göra åt detta??!! Tacksam för all hjälp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trolg orsak till problemet är att du kopplat ur disken utan att avmontera filsystemet (säker borttagning). Det har gjort filsystemet korrupt.http://www.sysresccd.org/SystemRescueCd_HomepageSystemRescueCD innehåller de verktyg du behöver för att rädda dina filer. Men du behöver också ledigt diskutrymme som är större än den externa disken. Gör först en avbild av disken med ddrescue. På avbilden kör du sedan ett dataåtervinnings (GetDataBack) eller ett kriminaltekniskt program (foremost. photorec).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser