Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

windows xp startar inte


Qvirre

Rekommendera Poster

Ja, det är ju fler som tagit upp att xp inte startar.

Datorn är en "Fujitsu Siemens" bärbar och den startar som den ska, men när den kommer till Windows XP loggan, "se bilaga" då hänger den sig,den stannar helt enkelt där.

Har försökt med alla knep, Felsäkert läge, och alla dom avancerade lägen som finns när man trycker på F8,men ingenting hjälper.

Det började med att datorn hängde sig när min fru var inne på Aftonblade, det har hänt även när jag har varit inne, men då trycker jag "Ctrl Alt Delete" och får upp en ruta "det här programmet svarar inte" och då brukar jag trycka avsluta.

Men hon stängde av datorn,och sen blev det så här.

Det är klart datorn är ju 5 år så det kanske inte är så konstigt,men det borde ju gå att få igång den på något sätt.

post-116189-0-20738600-1364557562_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara drastiskt att installera om XP som första åtgärd. (?)

 

Startar den i Felsäkert läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den startar inte med några av dom angivna avancerade alternativen under F8.

Nu är det ju inget problem att installera om, för den här datorn är lite av slit och släng dator.

Men det är lite irriterande att inte veta vad som hänt :excl:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man stänger av datorn med strömbrytaren kan det bli fel i filsystemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla förslag.

Ska ha den här kvar att "mixtra" med. Men efter helgerna investerar jag i en ny bärbar dator,har redan varit och sett ut en, få se vad jag tycker om Wndows 8,är lite skeptisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla förslag.

Ska ha den här kvar att "mixtra" med. Men efter helgerna investerar jag i en ny bärbar dator,har redan varit och sett ut en, få se vad jag tycker om Wndows 8,är lite skeptisk.

 

Varför köpa en bärbar dator med W8 när det finns gott om bärbara med W7 och 3 års garanti?

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s121829208&o=lager_inkmoms#rparams=l=s121829298

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ha den här kvar att "mixtra" med.

Ett ypperligt tillfälle att lära känna Linux, om du inte redan gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...