Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"otillräckligt minne" ladda app


tuzlak

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en SG3 och försöker ladda ner en app men den säger att hämtningen misslyckades och när jag går in och läser så står det "otillräckligt minne"....jag testade att rensa minne och allt med det hjälper inte....har 1.85 GB ledigt utrymme på tel så det borde inte vara problem...skall nämna att det gäller sporsbook appar som till ex expekt.com eller nåt liknande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp ett SD-minneskort om du inte har det. Skaffa appen App2SD och flytta alla flyttbara appar till SD-kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara den appen som bråkar? Eller alla?

 

Inte helt ovanligt detta problem, att det blir problem trots att telefonen må ha minne ledigt så det räcker. Kanske enklaste lösningen är att göra en fabriksåterställning av telefonen.

 

felorsaken kan vara att gamla appar inte städat helt efter sig, att det finns "skräp" kvar där det inte borde finnas det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara den appen, andra appar är inga problem med

Jag har SD kort, osäker om det hjälper med att flytta iom att jag tog bort dem största apparna och frigjorde massa plats

Vill helst slippa fabrik åter.

Finns det ingen verktyg/app som kan rensa all kvarvarande skit. Har testat med några task killer app men utan att lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är stor skillnad på ledigt minne för program och totalt ledigt minne i telefonen.

Har själv detta problem.

Brukar avinstallera Google Play som är den värsta boven i dramat.

 

Norton har en bra app som kollar & städar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Task killers har inget med saken att göra.

Om du har begränsat med ledigt minne i telefonen, kan det räcka att flytta över en del appar till SD-kortet. (får jag göra för jämnan på min SE-telefon med löjligt lite minne).

 

Men som jag förstått det kan appar ibland lämna kvar filer/data på systempartitionen, den del av minnet som du normalt sett inte kan nå.

 

men innan du gör något drastiskt, testa att rena cache och data från en del appar och se om det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Task killers har inget med saken att göra.

Nortons program är mycket mer än en Task killer.

 

En del uppdateringar går ibland inte att göra eftersom både den tidigare och den nya versionen verkar ta plats samtidigt under uppdateringen.

Ibland har det hjälp att döda några tasks medan man gör detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en hel del tester lyckades jag till slut

Använde android clean master och app mgr III rensade försökte flytta men först efter att jag rensade mitt externa SD kortet lyckades jag med installation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...