Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TV-Boxer-problem


Regni

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en TV "HD ready" och har nu skaffat en boxer som omvandlar bilden så att jag kan se vissa program i HD-kvalitet.. Tyvärr flimrar bilden rätt mycket oavsett vilken kanal jag tittar på. Ibland blir bilden perfekt, speciellt när TV har stått på en längre tid. Kan det vara något kontaktproblem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

När skriver "Boxer" antar jag att den är ansluten till en egen antenn. Störningsfri digitaltv/hdtv ställer stora krav på signalstyrka/kvalitet på signalen. Med andra ord, du behöver ha en bra antenn som är korrekt riktad mot sändarmasten. I bland kan det krävas en "aktiv" antenn med inbyggd signalförstärkare för att mottagningen skall bli störningsfri.

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

När skriver "Boxer" antar jag att den är ansluten till en egen antenn. Störningsfri digitaltv/hdtv ställer stora krav på signalstyrka/kvalitet på signalen. Med andra ord, du behöver ha en bra antenn som är korrekt riktad mot sändarmasten. I bland kan det krävas en "aktiv" antenn med inbyggd signalförstärkare för att mottagningen skall bli störningsfri.

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...