Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med icloud säkerhetskopiering!


gavagai

Rekommendera Poster

Jag har en Iphone 4s, och har inte behövt bry mig om icloud hittills, men har inställt att saker ska säkerhetskopieras dit automatiskt. Så försvann plötsligt alla mina kontakter på telefonen, och efter en stund kunde jag se dem igen om jag valde att telefonen skulle visa de kontakter som finns i icloud. Om jag däremot väljer att visa "Alla på min iphone" så finns ju fortfarande inga kontakter där. Hur får jag dit dem igen?

 

Sedan undrar jag en del om hur iclouds säkerhetskopiering egentligen funkar. Vilka kontakter finns på icloud? Jag förstår ju att icloud hämtar kontakter från telefonen, men om jag raderar kontakter från telefonen, försvinner de från icloud då också? Nu är ju (p.g.a. något fel) alla kontakter raderade från telefonen. Innebär det att de kommer att försvinna från icloud också, om icloud säkerhetskopierar min tomma kontaktlista?

 

Känner mig rätt förvirrad över alltihop, inte minst för att det inte funkar att trycka på "Hantera lagring" under icloud-inställningarna på telefonen. Det är väl där jag ska kunna se vad som finns på icloud? Trycker jag där så tänker telefonen en liten stund, och sedan händer... ingenting.

 

Sorry om jag svamlar, men jag måste ju lära mig det här med säkerhetskopiering, om telefonen ska hålla på att radera saker helt plötsligt.

 

Mycket tacksam för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Jag har en Iphone 4s, och har inte behövt bry mig om icloud hittills, men har inställt att saker ska säkerhetskopieras dit automatiskt. Så försvann plötsligt alla mina kontakter på telefonen, och efter en stund kunde jag se dem igen om jag valde att telefonen skulle visa de kontakter som finns i icloud. Om jag däremot väljer att visa "Alla på min iphone" så finns ju fortfarande inga kontakter där. Hur får jag dit dem igen?

 

Jag tror detta inlägg löser dina problem :)

http://support.apple.com/kb/HT4910?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

 

om inte får du återkomma :)

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...