Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PC Speaker/högtalare


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Var hittar man en sådan att koppla in på moderkortet för att höra beep-codes?

 

Exempel på den jag har i min burk och som jag faktiskt fick av en snäll servicekille på Alina Systems för länge sedan.

 

post-73434-0-49855600-1364279497_thumb.png

 

När chassit saknar inbyggd högtalare för detta och sladden behöver inte vara lång, jag har bara strappat fast den bredvid kontakten på moderkortet.

 

Jag skall hjälpa en bekant att sätta ihop en burk och då skulle det varit bra att ha en sådan liknande.

Men det verkar stört omöjligt att hitta var dom säljs?:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Försökte kolla i länken men jag hade lite svårt att hitta en sådan...:unsure:

 

Jovisst kan man bygga en själv, men då måste jag skaffa kontaktstift samt använda ett särskilt klämverktyg och det går ju att trä en krympslang över kontakterna om jag inte också hittar en plastkontakt att trä in kontaktstiften i.

 

Jag har sett dom på eBay, men att köpa en sådan fjuttig pryl från USA känns heller inte relevant.

 

Märkligt att det skall vara så svårt att få tag i en PC Speaker, i princip alla moderkort är utrustad med 'Speaker' kontakt, men nästan inga moderna chassin har inbyggd högtalare, i varje fall inte mitt Antec P193 V3 och heller inte polarens.:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ok.

Det får bli en nödlösning isåfall, en sådan högtalare måste monteras också, dessutom måste jag göra i ordning kontaktstift mm.

 

Vet inte om jag orkar med det extra arbetet ovanpå själva bygget och PC-Speaker är ju inte helt nödvändig heller, men tyckte att det kan vara bra att ha...

 

Men tack för tipset i alla fall.:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...