Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilka spel klarar min dator


Jonte123

Rekommendera Poster

Hej jag har för inte alls länge sen skaffat en begagnad speldator.

Jag undrar ungefär vilka spel datorn klarar av.

 

Spec.

Prosecor: Amd fx-8120

Grafikort: Msi radeon 7970

Hårddisk: 250gb hdd

Moderkort: asus m5a97

Ram: 8Gb

Chassi: antec nine hundred

 

Tack på förhand :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Det grafikkortet är väldigt bra och är kraftfullare än mitt HD7870.

 

Som ett exempel, jag har själv ett ett ASUS HD7870-DC2TG-2GD5-V2 och detta klarar utan problem med väldigt höga till extrema inställningar (dock ej maxade MSAA kör på 4x) 1920x1080 i både BF3 och Far Cry 3 som ställer ännu högre krav på grafiken.

 

Processorn ligger däremot under min Intel Core i7 2600K http://www.cpubenchm...8120+Eight-Core

 

Men jag är säker på att du kan spela alla på marknaden förekommande moderna FPS spel som ställer höga krav på grafiken.

 

Det spel som kanske ställer högst krav är nog Crysis 3

Tom's Warning: Crysis 3 Will Melt Your PC, Says Crytek

 

Men se till att du hämtar och installera senaste AMD Catalyst Software Suite

Just nu är det 13.1 och en nyare version är på gång snart, så du får hålla koll framöver.

AMD har förbättrat grafikprestandan i dom moderna spelen för alla grafikkort i HD7000 serien, mellan 5-20% ökning i dom mest krävande spelen, bara med att optimera grafikdrivrutinerna från äldre Catalyst.

 

Du högerklickar på installationsfilen och väljer 'Kör som administratör'

Sedan startar du om datorn.

 

Mvh :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Kanske fundera på att stoppa in en SSD på säg 250GB och ytterligare öka prestandan och särskilt korta ned laddtiderna i spelen.

Operativsystemet och spelen installeras på SSD.

 

Då kan du använda hårddisken att lagra musik, filmer, foton etc. eventuellt installera vissa program på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske fundera på att stoppa in en SSD på säg 250GB och ytterligare öka prestandan och särskilt korta ned laddtiderna i spelen.

Operativsystemet och spelen installeras på SSD.

 

Då kan du använda hårddisken att lagra musik, filmer, foton etc. eventuellt installera vissa program på.

 

Vilken ssd skulle du rekomendera jag har kollat lite på ssd men vet inte riktigt vilken jag ska skaffa?

Tack för hjälpen med spel frågan nu vet jag om det är värt att skaffa spel som jag vill ha.

En annan liten fråga tror du att datorn kommer att hanter BF4 med sin frostbite 3?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

En bra början är att läsa NordicHardware: Svenska SSD-Guiden

Jag skulle kanske rekommenderat Samsung 840 eller 840 Pro fast Pro är ju dyrare.

 

När det gäller BF4 så har jag faktiskt ingen aning, grafikkortet klarar det helt säkert, möjligen kan du inte köra på extrema (Ultra) inställningar rakt igenom, huruvida processorn (CPU) klarar det kan jag inte svara på.

Men spelet är ju inte släppt ännu, så dom officiella systemkraven finns väl inte ute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Hej,

En bra början är att läsa NordicHardware: Svenska SSD-Guiden

Jag skulle kanske rekommenderat Samsung 840 eller 840 Pro fast Pro är ju dyrare.

 

När det gäller BF4 så har jag faktiskt ingen aning, grafikkortet klarar det helt säkert, möjligen kan du inte köra på extrema (Ultra) inställningar rakt igenom, huruvida processorn (CPU) klarar det kan jag inte svara på.

Men spelet är ju inte släppt ännu, så dom officiella systemkraven finns väl inte ute?

 

 

Skaffade en 840 seriser på 120 gb och är hur nöjd som helst.

Datorn startar nu ca 1 min snabbare.

Tack för tippset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Skaffade en 840 seriser på 120 gb och är hur nöjd som helst.

Datorn startar nu ca 1 min snabbare.

Tack för tippset

:thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...