Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Surfa i upp till 16 Mbit/s (3G)


NordicOne

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Och Telia säger upp till 32Mbit/s i deras 3G http://www.telia.se/...stighet.product

 

Men notera upp till vet inte ens om det är praktiskt möjligt att nå denna hastighet med 3G?

 

http://www.bredbands...t-bredband.aspx

Det snabbaste mobila bredbandet som erbjuds i Sverige idag kommer från mobiloperatören 3 och ger en maxhastighet på 14,4 Mbit/s (vidare utbyggnad till 21 Mbit/s pågår), dock bör man vara uppmärksam på att det ännu inte finns några modem som stödjer så hög hastighet. Med andra ord så kan man, om man inte är vaksam, komma att betala extra för något som i praktiken inte går att utnyttja. Modemen i Sverige klarar idag som bäst en maxhastighet på 7,2 Mbit/s, men även det är näst intill teoretiskt, i praktiken kan man som bäst surfa mobilt med en hastighet på runt 5 Mbit/s, och det gäller naturligtvis främst i storstäderna.

 

 

http://www.pts.se/sv/internet/bredband-adsl/mobilt-internet/hur-snabbt-kan-mobilt-internet-bli/

Kan man nå maxhastigheten?

Den hastighet som marknadsförs är ofta den teoretiska maxhastigheten. Är det möjligt att nå upp till teoretisk maxhastighet?

 

- Det kan vara möjligt att uppnå teoretisk maxhastighet, men endast i gynnsamma fall. Om du har otur och befinner dig långt från basstationen eller har mycket hinder i vägen, såsom hus, berg, eller skog kan maxhastigheten på uppkopplingen falla till någon eller ett par hundra kilobit per sekund trots att du har köpt en tjänst som har marknadsförts som ”upp till 7,2 Mbit/s”.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste att nån hade fått 10Mbit/s i sthlm city... högsta jag hört talas om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle väl vara utomhus nära nån mast?

Där jag bor 2km från Göteborgs centrum i översta våningen av ett trähus har jag 3G på gården (Telia/TELE2/Comviq)

Inomhus GSM med Telia i hela lägenheten och med Comviq normalt endast nödsamtal. Utom efter midnatt fram till morgonen.

Då fungerar också Comviq.

Inte konstigt att det vanligaste om man ringer någon med Comviq mobil är tycker jag:

"Personen du söker kan inte nås för tillfället men du kan skicka ett SMS."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle väl vara utomhus nära nån mast?

 

Ja men vet inte vilken operatör tyvärr...

 

"Personen du söker kan inte nås för tillfället men du kan skicka ett SMS."
:lol:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öka farten, surfa i upp till 16 Mbit/s

 

Är det någon som har kommit upp i denna hastighet med 3G hos någon operatör?

 

Reklam är alltid reklam, ett sätt att locka nya kunder, den dagen någon operatör vågar lova/garantera denna hastighet eller högre, då bli det intressantare, "hur dom nu ska kunna det" med dagens teknik.

 

Så att så länge dom säger "Upp till", låter jag bli att imponeras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...