Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 8, skapa systemreparationsskiva samt systemavbildning


kuttelu

Rekommendera Poster

Hejsan, och min huvudfråga är, om "Filhistorikens" funktioner i Windows 8 kan jämföras med Windows 7:s skapande av startskiva, systemreparationsskiva och systemavbildnings-skivor. Jag tänker försöka bränna en DVD eller använda en extern enhet. Blir det tillräckligt med Filhistoriken eller finns det flera möjligheter för att klara av ett svårare haveri.

Vid inköpet av min HP-dator var Windows 8 installerat, och skivan fick jag inte med, så jag behöver en startskiva.

 

Kuttelu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att skapa en sådan disk ska du går till start/Metro (tryck Windowstangenten):

 

Gå till START, upp till högra hörnet för att få fram Charms menyn.

Välj Sök och inställningar.

Skriv "återställning" Välj "Skapa en återställningsenhet" Följ instruktionerna för en CD eller USB enhet.

 

-----------------------------

Flyttar tråden till Windows 8

Laso - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, och min huvudfråga är, om "Filhistorikens" funktioner i Windows 8 kan jämföras med Windows 7:s skapande av startskiva, systemreparationsskiva och systemavbildnings-skivor. Jag tänker försöka bränna en DVD eller använda en extern enhet. Blir det tillräckligt med Filhistoriken eller finns det flera möjligheter för att klara av ett svårare haveri.

Vid inköpet av min HP-dator var Windows 8 installerat, och skivan fick jag inte med, så jag behöver en startskiva.

 

Kuttelu

 

Om du under Sök och val Inställning skriver filåterställning finns programmet för skapande av systemreparationsskiva och systemavbildning.(åtminstone för WINDOWS 8 PRO).

 

HP har väl lagt in en recoverypartition som också kan användas för att skapa återställningsskivor?

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att skapa en sådan disk ska du går till start/Metro (tryck Windowstangenten):

 

Gå till START, upp till högra hörnet för att få fram Charms menyn.

Välj Sök och inställningar.

Skriv "återställning" Välj "Skapa en återställningsenhet" Följ instruktionerna för en CD eller USB enhet.

 

-----------------------------

Flyttar tråden till Windows 8

Laso - Moderator

 

Hej, och tack för Ditt tips!

 

I kväll ska jag se närmare på Din lösning. Jag har inte ännu W 8 PRO.

 

Vårhälsning

Kuttelu :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, och stort tack för hjälpen. Jag är bara något van vid W 8.

 

kuttelu.:thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...