Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med negradering från Windows 8 till Windows 7


Soofia

Rekommendera Poster

Jag ogillar windows 8 på min nyinköpta Lenovo thinkpad och jag har därför försökt att installera Windows 7 (som jag har fått gratis från mitt universitet). Vid installationen fick jag meddelandet att "Partitionerna på disken som har valts för installationen är inte i den rekommenderade ordningen." Detta ignorerade jag och provade att fortsätta med installationen vilket inte fungerade. På lenovon har jag GPT hårdisk men jag vet inte vad just detta windows 7 har för format. Vad kan det vara för fel? Är väldigt tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tagit bort alla partitioner som har med windows 8 att göra?

 

har du formaterat disken helt?

 

nu vet jag inte vilka datorkunskaper du har men är du osäker på hur du installerar windows 7 kan du följa denna guiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara smart att tömma datorn på alla spår av W8 på hårddisken.

Genom att starta datorn med en killdisk CD. Som kan skriva över allt på hårddisken med 000000

Partitionstabeller osv.

Då ser hårddisken helt tom ut. Ny disk för W7.

En tom hårddisk gillar W7 mycket bättre än en hårddisk med nyare Windows, återställningspartition osv.

http://www.killdisk.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen vet vi inte om denna Lenovo är anpassad för att backa tillbaka till annat operativ.

Precis, det gäller att det finns drivrutiner till datorn som fungerar i Windows 7.

 

I vilket fall som helst se till att göra återställningsskivor så att det går att installera Windows 8 om nu Windows 7 inte fungerar bra i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...