Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Visning i aktivitetsfältet


lp54

Rekommendera Poster

Om man pekar på ikonen av ett öppet program i aktivitetsfältet så brukar en minitatyrbild av resp. öppet dokument eller flik (webbläsaren) visas. Nu har jag 2 nyinstallerade maskiner där de öppna fönstren enbart visas i en lista (alltså grupperat som i ex. Windows XP). Borde väl finns någon inställning för denna visning, men jag har vare sig hittat tips om var och inte heller när jag letat direkt i Windows 7. Någon som kan hjälpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Ja det stämmer, men var denna inställning är...

 

Det är väl denna du menar, jag hovrar med musen över Firefoxikonen i aktivitetsfältet

post-73434-0-26774200-1363862542_thumb.png

 

 

Prova detta:

Start > Kontrollpanelen > System och säkerhet > System > i vänstra menyn klicka 'Avancerade systeminställningar' > fliken Avancerat > Prestanda klicka 'Inställningar' > fliken 'Visuella effekter' => så har jag följande ibockat

 

post-73434-0-62707600-1363862301_thumb.png

 

[Edit] Men för att det skall fungera, så måste Windows Aero vara påslaget, alltså välja ett Aero tema

Högerklicka på skrivbordet > Anpassa > välj ett Aero-tema

Det går utmärkt att ha en egen skrivbordsbild genom att sedan klicka längst ned på Skrivbordets bakgrund och även ändra övriga inställningar för Fönsterfärger, ev. stänga av genomskinlighet osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...