Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopiera Word Office 2010 - lagligt eller....?


VIM

Rekommendera Poster

Hej, jag har en nästan ny laptop - Windows 7 - med Windows Student Office program 2010 - monterat av butikspersonalen vid inköpet. Dessutom har jag en äldre stationär dator - XP Home - till vilken jag skulle vilja kopiera detta Student Office 2010. Nu undrar jag om detta är tillåtet och om det överhuvudtaget går att göra så genom till ex. ett USB minne som överföringsmedia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får installera Office 2010 på totalt 3 olika datorer.

 

Om du får problem med aktiveringen, så aktiverar du per telefon, så löser det sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får installera Office 2010 på totalt 3 olika datorer.

 

Om du får problem med aktiveringen, så aktiverar du per telefon, så löser det sig.

 

 

Tack för hjälpen, Laso eller "Clintan"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har en nästan ny laptop - Windows 7 - med Windows Student Office program 2010 - monterat av butikspersonalen vid inköpet. Dessutom har jag en äldre stationär dator - XP Home - till vilken jag skulle vilja kopiera detta Student Office 2010. Nu undrar jag om detta är tillåtet och om det överhuvudtaget går att göra så genom till ex. ett USB minne som överföringsmedia?

Det beror på vad det är för licens på din Office. En OEM-licens kan inte flyttas till en annan dator.

 

Du måste ha installationsprogrammet för att kunna installera. Du kan inte kopiera Office-mappen till en annan dator och få det att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vad det är för licens på din Office. En OEM-licens kan inte flyttas till en annan dator.

 

Du måste ha installationsprogrammet för att kunna installera. Du kan inte kopiera Office-mappen till en annan dator och få det att fungera.

 

Den vanliga Office Hem och Student 2010, är licensierad för upp till tre hemdatorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vad det är för licens på din Office. En OEM-licens kan inte flyttas till en annan dator.

 

Du måste ha installationsprogrammet för att kunna installera. Du kan inte kopiera Office-mappen till en annan dator och få det att fungera.

 

Tyvärr vet jag inte vad en OEM-licens är och om jag har densamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr vet jag inte vad en OEM-licens är och om jag har densamma.

 

Du borde ha fått med skivan, eftersom det är en...

 

Windows Student Office program 2010 - monterat av butikspersonalen vid inköpet

 

Och en Office Hem och Student 2010 är inte någon vanlig OEM-licens eftersom man har rätt att installera den på tre (3) olika datorer.

Fick du inte med en skiva, så borde du ha fått med licens-nyckeln i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://office.micros...A101847520.aspx

 

 

 

Om Office Home and Student är köpt som produktnyckelkort kan den bara installeras på en dator.

 

Är den köpt som traditionell kan den installeras på 3 datorer i hushållet.

 

LARSAS

Med det här programmet kan du plocka fram licenskoden.Den behöver du för att kunna hämta Office.

 

Hoppas du har den traditionella varianten och inte den som endast tillåier installation på en dator.Finns hämtlänk under frågor och svar.

 

http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...