Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AVG-Installationsproblem...mailvare smitfraud-c.gp


pinglan100

Rekommendera Poster

Hej o ursäkta min omständighet.

 

Jag har nu avistallerat Telia Säker Surf,vilket inte var nåt problem o installera.Problemet är att det släpper in en del mailvare.Andra program hittade nåt som hette smitfraud o det släpptes in..undrar vad det var för nåt???Har nu fått bort det.Skulle intallera AVG..de kommer det upp nåt om reparera o uppdatera..kommer inte längre där...fungerar alltså inte.Men får inte upp den vanliga installationsrutan...hade kontakt med AVg ang. att GC. sidor inte kan visas..berodde inte på AVG..de rekomenderade mig att göra en ominstallation o då använda uninstall AVg..vilket jag gjorde..sen funkar det inte.Vill ha tillbaka AV o sen ha det kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Smitfraud-infektioner var vanliga för mer än 5 år sedan. Det var den första typen av falska program om jag kommer ihåg rätt. Kan ju mycket väl ha varit falsklarm av det andra programmet. Vilket program hittade smitfraud-filer?

 

Jag har lite svårt att bena ut vad du vill ha hjälp med egentligen.

Har du avinstallerat Telia Säker Surf och AVG och nu vill ha hjälp med att installera AVG igen?

Vad är det för felmeddelande du får, skriv av exakt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Smitfraud-infektioner var vanliga för mer än 5 år sedan. Det var den första typen av falska program om jag kommer ihåg rätt. Kan ju mycket väl ha varit falsklarm av det andra programmet. Vilket program hittade smitfraud-filer?

 

Jag har lite svårt att bena ut vad du vill ha hjälp med egentligen.

Har du avinstallerat Telia Säker Surf och AVG och nu vill ha hjälp med att installera AVG igen?

Vad är det för felmeddelande du får, skriv av exakt?

.

Spybot hittade smitfraud.

Jo,när man tar hem installationen till avg free..brukar den ju tala om att nu börjar den inastallera o man kan följa den tills det är klart..men nu börjar den installera efter en liten stund kommer det check for updates eller repair installtion eller add/remove features eller uninstall...denna ruta har jag aldrig sett förut.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på att installationsprogrammet har upptäckt att AVG redan verkar vara installerat och du får därför t ex chansen att reparera den befintliga installationen. Hur avinstallerade du AVG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på att installationsprogrammet har upptäckt att AVG redan verkar vara installerat och du får därför t ex chansen att reparera den befintliga installationen. Hur avinstallerade du AVG?

 

Jag fick tips om uninstall AVG o använde det...o ikonen o det försvann o då tror man ju det är avinstallerat.

 

Nu hittar super antispavare något som heter advare yountoo.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följ anvisningarna i tråden Till dig med virus eller andra skadliga program i datorn så gott det går.

 

Tack för länken men förstår inte så mycket av den.

 

Var nu inne o kollade i cc cleaner avinstallation o där finns avg 2013 med..jag klickade då på avistallation..det kommer upp nån ruta om windows installer error 1316

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.blee...om/sUBs/dds.scr

 

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

 

Vad betyder dds...jag kan inte sånt.

Har installerat Avast så länge...inga problem med annat..bara o få bort Avg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på denna länk: http://download.blee...om/sUBs/dds.scr

Välj att spara filen på skrivbordet.

 

Dubbelklicka på filen för att köra programmet.

När programmet är klart kommer Anteckningar upp med en logg.

Kopiera innehållet i Anteckningar.

Klistra in det i ditt svar här.

 

Har det hemma på datorn..är lite skeptiskt o lägga in det här så öppet..så ingen kan komma åt ex. lösenord eller banker osv....

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga lösenord i en DDS-fil eller andra uppgifter som är farliga att visa upp. Internet vimlar av DDS-loggar. Om ditt namn finns i loggen kan du byta ut det mot något annat, t ex XX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...