Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen uppkoppling till mitt nätverk via routern men till modemet...


SverkerG

Rekommendera Poster

Har två frågor egentligen.

 

1. För två dagar sedan sa min mobil (SE Xperia Ray) till att den hade en uppdatering att göra. Uppdaterade till Android 4.x. Efter det har tel inte kunnat hitta nätverket. Står bara "Autentisieringsproblem". Samma sak är det med min dotters mobil (HTC Incredible S). Hur löser man det? Googlat en del men inte hittat något som funkar ännu.

 

2. Konstigt nog så har uppkopplingen till övriga handhållna produkter i hemmet slutat fungera (bärbar mac, ps3 samt laptop).

Har provat koppla ur både routern och modemet och haft det urkopplat allt från 30 min till två timmar. Inget har fungerat. Har felsökt, men hittar ingen lösning. Det verkar dessutom vara knas på routern, då modemet till den stationra datorn verkar fungera alldeles utmärkt av någon outgrundlig anledning.

 

Någon som vet vad som kan tänkas vara knas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig så låter det som att den gemensamma nämnaren är routern och att det därför är troligast att något har hänt med routern. Se om det hjälper att resetta den (se manualen som går att ladda ner från tillverkarens webbplats) för att kunna ansluta en dator med nätverkskabel till routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men åhhhh.... Så typiskt

 

Såklart var det så...

Det enda jag inte hade gjort.

Hade inte en tanke på det...

 

Känner mig så där dum man kan göra när man ringer supporten och de undrar om man har provat att starta om allt, så gör man de när de är kvar i luren, och då funkar allt... det enda man inte testat men som är så självklart.

 

TACK!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att du fick igång allt :thumbsup:

 

Ja, så är det för oss alla då och då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...