Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Enkel guide för att sätta upp Skype?


VenusAndMars

Rekommendera Poster

VenusAndMars

Hej,

 

jag skulle uppskatta om det fanns en enkel lätt-att-följa guide för att installera/sätta upp Skype på två datorer, den ena av dem tillhörig en teknisk Troglodyt dvs en teknofob in i märgen.

 

Så där behövs all hjälp som står att få.

 

Tack så mycket.

 

Hälsningar,

Göran Ingvarsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VenusAndMars

Räcker inte redan skriven guide?

https://support.skyp...windows-desktop

 

Nej, av tidigare nämnda skäl är t om den för 'teknisk' för min 64-årige bror. Jag har jobbat med datorsupport sedan 1985 och ser inga som helst problem för egen del, men vill göra det så enkelt för honom som möjligt med en lista som:

 

1. gör detta

 

2. sedan detta

 

3. därefter detta

 

4. börja använda Skype.

 

Jag hade förstås, innan jag ställde frågan, dels blivit medlem i Skype's community dels läst bruksen. Men även den vänder sig till den någotsånär datormogne. Men, som sagt, det gäller inte min bror.

 

Tack iaf för länken;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.

Kanske går att göra en guide med fler skärmdumpar.

Ska det vara ett Skype- eller ett Microsoftkonto?

Kan inloggning få ske automatiskt?

Ska detta med kamera & mikrofon konfigureras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Skall anvisningen innefatta även installation av Skype?

Själv installerade jag Skype + webkamera åt svärmor (85), lät Skype starta med Windows, skickade förfrågan till några (bland annat fruns syster) och visade hur hon skulle ringa och svara.

Några dagar senare när hon satt och surfade såg hon att frugans syster var online och ringde upp.

Och skrämde livet ur frugans systers man som satt och surfade med hög volym och inte visste att svärmor hade Skype och knappt visste hur man skulle svara :D !

 

Sedan har det löpt, hon pratar ibland med dottern på Åland och barnbarn/barnabarns barn i Madrid. Någon gång har jag gett support via TeamViewer, men aldrig angående Skype

Men kom ihåg att notera lösenordet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Du som har jobbat med detta sen 85 gör givetvis ett scriptat installationspaket där din bror bara behöver dubbelklicka på filen.

 

Jag kör wise på jobbet och anpassar så våra users inte behöver tänka på mer än att ange namn och lösenord när de loggar in - om de vill använda sitt eget konto på skype. Annars blir det av företaget tilldelat konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...