Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

felmeddelande


MrPeter

Rekommendera Poster

Hej! Detta felmedelande får jag titt som tätt när jag spelar wc3.

post-128328-0-57116000-1363347588_thumb.png

Jag har installerat om hur många gånger som hellst. får samma felmedelande på 3 olika datorer.

Felmedelandet kommer upp mitt uppe när jag spelar (särskilt online) och släcker ner hela spelet.

 

Någon som har något tips om varför eller hur jag blir av med det?

 

Mvh Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Även om du nu testat på 3 olika datorer, så bara för att vara säker på du har tillräckligt med utrymme på disken för tempfiler så kör det inbyggda diskrensningsverktyget först:

 

Start > i sökfältet skriv disk > i listan som kommer upp klicka på Diskrensning och bocka i lämpliga rutor särskilt Temporära filer etc.

Just i tempkatalogen skapas många filer vid programinstallationer och ibland ligger en del av dessa kvar där.

Bäst är att starta om datorn innan du kör Diskrensningsverktyget.

 

Windows inbyggda Diskrensning klarar också av att ta bort alla återställningspunkter utom senaste.

Det sker under Rensa systemfiler > fliken Fler alternativ > i nedre rutan Systemåterställning och skuggkopior klicka på Rensa

 

Du kan ju först kolla hur mycket ledigt utrymme du har före och efter hur mycket det gav.

 

Vilka fler program har du igång, tänkte på om det är något annat program som egentligen orsakar detta och som du samtidigt kör på alla 3 datorerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder CCleaner varje dag. Fixar inte det de som du pratar om där? :)

Jag har igång AVG, mozilla (webbläsare), Mozilla Thunderbird och Windows Media player.

440/570 gb är ledigt så det är ganska mycket.

 

mvh peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jodå och det var bara ett långskott också bara för att vara säker.

Men hur mycket ledigt utrymme har du på disken?

 

Hur mycket minne har du?

Kolla så att inte något av programmen har minnesläckage och ätit upp allt ledigt primärminne (ramminne i folkmun).

 

Högerklicka på aktivitetsfältet och öppna Aktivitetshanteraren > fliken Prestanda

Så skall du kunna se hur mycket som används och längst ned står det också i procent använt minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag har igång spelet står det fysiskt-minne 44% jag har 6 GB ram totalt.

Jag har 440 Gigabyte ledigt på hårddisken.

CPU-användning 8 % när jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man googlar på "cmemblock.cpp error" så kommer det upp en del svar som gäller Warcraft. Jag har inte kollat om det finns bra tips på sidorna men det kan ju vara något att kolla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe jaaa, problemet är att jag inte förstår engelska så ska jag läsa något så använder jag mig utav google translate vilket ger fruktansvärt inkorrekt resultat :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Inga problem, jag googlar lite enligt Cecilias förslag och ser om jag kan hitta nåt vettigt...

Återkommer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättesnällt! känns lite dumt att jag alrig lärt mig engelska ^^ jättetack till dig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Det verkar på ett flertal forum med samma problem och dom förslag som inkommit att detta kan triggas av 'bad map'.

"There is not enough memory to execute the command" could be the result of a bad trigger in the custom map"

 

Nu har jag inte spelat detta själv, är det så att man kan göra egna eller installera 'custom map'?

Dock inga lösningar ännu, om det nu inte är så att du har detta och kanske kan plocka bort det, alt. att du byter 'map' på en av maskinerna och se om det är detta som ställer till det?

 

Nåja, kollar vidare och återkommer om jag hittar nåt vettigt...

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hur har du installerat spelet, är det från orginalskivan eller en köpt nedladdningsfil?

Jag måste fråga eftersom du har det installerat på tre olika datorer och då brukar väl inte licensnyckeln fungera när man går on-line?

 

Har du hämtat senaste patchar för spelet på deras hemsida?

 

I övrigt hittade jag ingen lösning, förutom ett förslag som det inte kom nåt svar på om det fungerade:

Högerklicka på programikonen och välj 'Kör som administratör' för att se om det gör nån skillnad.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orginalskivor. Jo det fungerar sålänge jag inte kör dom sammtidigt. kan ha det installerat på hur många som hellst med samma cd-key men om jag öppnar spelet på bärbara och stationära sammtidigt så blir det konflikt och fungerar inte att logga in. Dom har även fixat så man inte behöver ha i CD-skivan mer än tillfället man installerar spelet.

 

Det har jag testat flera gånger med samma resultat.

 

Tack för du försökte iallafall :)

 

Mvh Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj förlåt jag såg inte #10 ursäkta :P

Haha jaadu lite lustigt faktiskt. Det finns två "avdelningar" man kan köra online.

Ett där blizzard själva har spelservrarna och ett "custom game" där spelarna skapar (numera priva botts). och när du säger det är det bar apå custom game detta händer :o

 

Har aldrig blivit så när jag spelar under blizzards servrar (vilket jag gör 80%).

 

Hmm då är det säkert någonting med folket som lägger upp servrar där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...