Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlös skrivare hittar ej SSID


Arvid.A

Rekommendera Poster

Hej!

 

Här hemma har vi en trådlös skrivare, en HP Photosmart Plus B209c.

Har alltid använt USB för att skriva ut, men tänkte nu försöka mig på att fixa det trådlösa! Men som oftast funkar det inte som jag har tänkt mig, och efter timmar framför google vänder jag mig nu till er wink.gif

 

Problemet är att det verkar inte som om skrivaren kan ansluta riktigt till routern. Man kan skriva ut en "trådlös rapport" vilket jag gjorde, och där står det:

Trådlöst på Godkänt

Trådlöst fungerar Godkänt

Nätverksnamn (SSID) funnet UNDERKÄNT

Säkerhet Godkänt

Ansluten Ej kört

 

osv..

 

Under detta står det att skrivaren inte hittar åtkomstpunkten. Jag ska kontrollera att åtkomstpunkten är på, vilket routern är, och att skrivarens SSID stämmer exakt överens med åtkomstpunktens SSID.

 

Detta vet jag inte hur man tittar. Sedan, om det inte stämmer, ska man konfigurera skrivarn genom att köra en trådlös installation. (?).

 

Har förövrigt en MacBook med Mountain Lion.

 

//Arvid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst användarhandboken? http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/manualCategory?cc=se&dlc=sv&docname=c01770374&lang=sv&lc=en&product=3950823&

 

Tänk på att trådlöst alltid är sämre än kabelanslutning.

 

I princip skall du ansluta printer till nätverket, detta görs från printer och router. Logga in på routern från datorn med routerns IP-adress, se routerns manual. Därefter ansluts printern till datorn från datorn som en nätverksskrivare.

 

Vilken metod försökte du ansluta printer mot serbern med? WPS eller PIN?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...